שלט חנוכת היער על שם אבו ג'יהאד
שלט חנוכת היער על שם אבו ג'יהאדצילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

לאחר הכיכרות והרחובות שנקראו על שם מחבלים במרכזי הערים של הרשות הפלשתינית מגיע תורם של היערות ומדיווח של מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית' עולה כי הרשות ותנועת הפתח', תנועתו של אבו מאזן, חנכו יחד יער על שמו של רב המחבלים אבו ג'יהד.

הדיווח של 'מבט' מתבסס על ציטוטים מהעיתון הרשמי של הרשות הפלשתינית שסיפר בהרחבה על האירוע בו נכחו מספר בכירים ברש"פ: שר החקלאות, וליד עסאף, מושל מחוז חברון, כאמל חמיד, נציגים של מנגנוני הביטחון הפלשתינים, וכן כמה ראשי עיריות ממחוז חברון וקרובי משפחתו של המחבל אבו ג'יהאד.

ב'מבט' מזכירים כי אבו ג'יהאד היה ממייסדי תנועת פת"ח ושימש כסגנו של יאסר ערפאת. הוא עמד בראש הזרוע הצבאית של אש"ף ותכנן פיגועי טרור קטלניים רבים. פיגועים אלו, שבהם, על פי העיתון של הרש"פ, נהרגו 125 ישראלים, כללו את הפיגוע הקטלני ביותר בתולדות ישראל, שבו נחטף אוטובוס ונרצחו 37 אזרחים, מתוכם 12 ילדים.

עוד מזכירים במכון כי אנשי 'מבט' דיווח לפני חודשים אחדים על כך שיו"ר הרש"פ, מחמוד עבאס, העניק למחבל אבו ג'יהאד את הדרגה הגבוהה ביותר של "עיטור כוכב הכבוד".

בנו של אבו ג'יהאד, ג'יהאד אל-וזיר, אמר בטקס חנוכת היער ששידורים מצולמים מנו הועברו בטלוויזיה של הרש"פ כי "כולכם בני השהיד ח'ליל אל-וזיר, והוא חרות בזיכרון ובלב של כל אחד מכם".

העיתון הרשמי של הרש"פ דיווח ש"כולם התבקשו לשמור על היער הזה, בשל המשמעויות הרבות שיש לו, במיוחד משום שהוא קרוי על שם מנהיג וסמל, השהיד ח'ליל אל-וזיר".

עוד מדווח 'מבט' כי ימים אחדים קודם לכן, במאמר דעה בעיתון הרש"פ, התייחס הכותב לאבו ג'יהאד כאל "חלוץ הקליעים המתנגדים באמת." הוא השווה את "השפעתו" להשפעתם של מחמוד דרוויש, אותו מחשיבים הפלשתינים למשוררם הלאומי, ושל המחבלת דלאל מוגרבי, שביצעה את הפיגוע שתכנן אבו ג'יהאד, בו נרצחו 37 בני אדם וכתב: "הוא משתווה או קרוב במעשיו ובהשפעתו לסמליותם של אבו עמאר [יאסר ערפאת] והכאפיה שלו, לשירה של מחמוד דרוויש ולדמם של דלאל מוגרבי ובאג'ס אבו עטואן וכו'... אבו ג'יהאד נשאר בשטח, ובאותו אופן, מאז תחילת פעילות הג'יהאד שלו בשנת 1955 ועד למות השהידים שלו בשנת 1988. הוא היה חלוץ הקליעים המתנגדים באמת, והאבן הראשונה העומדת זקופה בפועל".

יצוין כי ביער שנחנך לכבודו של אבו ג'יהאד, הקימה הרש"פ אנדרטה ועליה סמליהם של משרד החקלאות ברש"פ ושל עיריית אל-שיוח', עם הכיתוב:

"בשם אללה הרחמן והרחום

'אמור, עשו את מעשיכם, ואללה יראה את אשר תעשו, וכך גם שליחו והמאמינים' (קוראן, סורה 9, פסוק 105)

תחת חסותם של כבוד שר החקלאות וליד עסאף

וכבוד מושל מחוז חברון כאמל חמיד

נחנך פרויקט יער השהיד ח'ליל אל-וזיר

ביום ראשון, ה-30 במרץ 2014

פרויקט זה הושלם בשיתוף עם מנהלת החקלאות של חברון".