תוקף ישירות. מינץ
תוקף ישירות. מינץאהוד אמיתון - סוכנות תצפית

ביטויים תקיפים מטיח יו"ר מליאת מועצת יש"ע, עדי מינץ, בשר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' בעקבות התבטאויותיו האחרונות בגנות הישוב יצהר ובעקבות אזלת ידה של המשטרה מול הערבים המתפרעים בהר הבית.

במעין מכתב גלוי וישיר לשר החוץ משווה מינץ בין מינוי של אהרונוביץ' על ידי ליברמן לשר לביטחון פנים למינוי סוסו של קליגולה לקונסול: "הקיסר קליגולה שזלזל מאוד ב'דמוקרטיה' של רומא, מינה את סוסו לקונסול. פעם אחת כבר מינית את הנהג שלך לח"כ והתוצאה בוודאי זכורה לך לרע. גם המינוי של אהרונוביץ' ועוד לשר לביטחון פנים הוא תקלה דומה, כותב מינץ לליברמן.

בראיון ליומן ערוץ 7 מסביר מינץ את הדברים החריפים וקובע כי "ההתנהלות של אהרונוביץ' בתקופה האחרונה מתחת לכל ביקורת. כל עוד השר לביטחון פנים היה עושה את דברו של ליברמן הכל היה בסדר, אבל בזמן האחרון האג'נדה השמאלנית שלו יוצאת החוצה", אומר מינץ ומוסיף כי אמירתו לפיה יש לפנות את הישוב יצהר היא אמירה מטופשת ומטומטמת שאמורה הייתה להיתפס כצחנה פוליטית של אהרונוביץ'.

הדברים, מסביר מינץ, מתחדדים לנוכח האירועים בהר הבית כאשר ערבים מתארגנים, אוספים אבנים "מתפרעים ומשתוללים כדי להרוס את החג שלנו במקום הכי קדוש לעם היהודי והמשטרה במקום לתפוס אותם ולהשליך אותם אוסרת את העלייה על היהודים להר. זו התנהגות מטומטמת ומטופשת".

מינץ תוהה מדוע אותו שר שדרש לפנות את יצהר בשל התפרעותם של כמה נערים לא דורש לפנות את ההר מהערבים שבו בעקבות התרעות חמורה וקשה הרבה יותר.

עוד מוסיף מינץ ומבהיר כי דעותיו של ליברמן על חלוקת הארץ ידועות ומובנות כפי שפורטו בספרו, אך עם זאת ליברמן לא היה מדבר על פינוי יצהר או ישוב אחר, דברים שניתן להבין גם מתפיסתו לפיה הריבונות תעבור במקום שבו מתגוררים יהודים בעוד המדינה הפלשתינית תכלול את ישובי ואדי עארה מתוך גישה ששום ישוב לא יפונה ממקומו.

מינץ סבור שתפיסה זו נובעת מנכונות של ליברמן להגדיר כמדינה את השטח שיקבלו הפלשתינים, אך זאת רק משום שאינו מעוניין לשלוט על עם אחר בעוד תפיסתו המקורית היא שארץ ישראל שייכת לעם ישראל. עוד הוא מזכיר את האג'נדה הביטחונית שבשמה נבחר ולפיה יש לדכא התקוממות והתפרעות מסוג זה שהתרחשה בהר הבית, ומשום כל זאת מפתיע לגלות את ליברמן המאפשר לאהרונוביץ' לבטא את תפיסתו השמאלית.

מינץ מזכיר כיצד כל מי מ'ישראל ביתנו' שלא התבטא בעבר באופן מדויק כרצונו של ליברמן מצא את עצמו מחוץ לרשימה לכנסת ומשום כך תמוה בעיניו כיצד פעם אחר פעם מוצב אהרונוביץ' על ידי ליברמן בתפקידו כשר לביטחון פנים על אף שהוא "מתנהג כשמאלן ומתבטא כשמאלן".

מינץ נשאל בתום דבריו אם חריפותם לא יגררו אותו להתנצלות בפני אהרונוביץ' כפי שהיה בעבר מול השר יעלון בהתבטאויותיהם של אחרים. לדבריו התנצלות שכזו אינה צפויה שכן "המעשים של אהרונוביץ' אינם מזכים אותו בהתנצלות".