בחגיגות הבת מצווה
בחגיגות הבת מצווהתנועת אריאל

מי לא זוכרת את חגיגת בת המצווה שלה? את השמלה המביכה, התסרוקת הנפוחה, הנשיקות של בני המשפחה והריקודים עם החברות.

אין ספק, שזהו מאורע שנשאר בזיכרון עוד שנים רבות. גם בסניף אריאל בנות ברחובות החליטו לחגוג בת מצווה, אבל לא לחניכה או לבת של מדריכה, אלא לסניף שהוקם בדיוק לפני שתים-עשרה שנים. ומה החגיגות כללו? שירים וריקודים שחוברו לכבוד הסניף, סרטים על העבר והווה של הסניף, כיבוד, קישוטים, הרקדה וכמובן, מתנות מכל שבט.

"הכל התחיל, כשנתקלתי בסניף בהזמנה של חודש ארגון לפני שנתיים בה היה כתוב: 'שבת ארגון מספר 10 של סניף אריאל בנות רחובות!' אז הבנתי שהשנה אנחנו חוגגים 12 שנה להקמת הסניף, ישר עלה לי הרעיון לעשות חגיגת בת מצווה לסניף", מספרת הקומונרית חנה יסכה בן יעקב.

"העליתי את הרעיון בישיבת צוות, כולם זרמו והתחלנו לארגן את הערב. החלטנו לחגוג בחודש ניסן, החודש בו הוקם הסניף. חילקנו הזמנות לחניכות ולבוגרות, ביקשנו לבוא בלבוש חגיגי. קישטנו את הסניף, ערכנו שני שולחנות, כאשר בשולחן הראשון היה כיבוד ובשני סעודת מצווה אותה הכינו כל השבטים. במקביל, הכינו השבטים גם שירים וריקודים לכבוד הסניף והביאו מתנות, בוגרות הסניף הכינו דרשת בת מצווה, נציגת הנהלת אריאל הגיעה לאירוע ובירכה ובנוסף הביאה לסניף סידורים חדשים מתנה".

סך הכל התקבצו שתים-עשרה מתנות, כמספר השנים שהסניף חוגג להקמתו. בין המתנות: פח, קופסא לסידורים, פופים, נטלה מקושטת, שעון ושלטים לחדרים שבסניף.

"לאחר ההופעות והמתנות אכלנו ותוך כדי הראנו סרט על הסניף", ממשיכה בן יעקב לספר. "היתה הרקדה והערב היה מאוד מוצלח, התגובות היו מעולות ברוך ה'. מה שתרם להנאה של החניכות היתה העשייה סביב הערב, חניכה אחת אמרה שהיא הרגישה ממש כמו בבת מצווה אמיתית. צוות ההדרכה היה אחראי על כל ארגון הערב, לכל אחת היתה אחריות וכולן פעלו בצורה מדהימה. הסניף שלנו מונה היום מאה חניכות, בלי בוגרות ואני מאחלת לנו להמשיך בדרכנו, שהאווירה המשפחתית תישאר ושהסניף רק יפעל ויתרום בעיר, במדינה ויפיץ את התורה בעם ישראל".