אל דמירי בנאומו
אל דמירי בנאומוצילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

בכנס סיום קורס להכשרת אנשי מנגנוני הביטחון הפלשתיניים דיווח דובר המנגנונים על תפיסתה בידי אנשי המנגנונים של מעבדה ישראלית להפיכת מריחואנה להרואין, פעולה שאינה אפשרית ולו מהבחינה הטכנית. כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.

על פי הדיווח האשים הדובר, עדנאן אל-דמירי, במהלך הכנס שהתקיים בחברון את ישראל בהפצת סמים ברשות הפלשתינית. בנאומו אמר כי "האתגרים שאנו עומדים בפניהם... [הם] הסמים. אינכם יודעים כמה בעיות היו לנו בשבועיים האחרונים... כמות מחרידה של סמים שהכיבוש הישראלי פולט ומקיא בארצנו... במחוז טול-כרם אפילו הוקמה מעבדה - המעבדה להפיכת מריחואנה להרואין".

ב'מבט' מציינים כי הדברים מהווים המשך ישיר להפצת העלילה ברוח זו כפי שהדברים נאמרים בידי בכירי הרש"פ בתקופה האחרונה לא אחת. אחת הדוגמאות שאותן מציגים אנשי המכון היא דבריו של מפקד מחלק הסמים במחוז ירושלים, יאסר עזת, שאמר לאחרונה כי "הכיבוש גונב את האדם בכך שהוא הורס אותו על ידי סמים".

התבטאות נוספת ברוח זו הגיעה מכיוונה של מגישת הטלוויזיה הפלסטינית שאמרה: "יש צורך במאמצים משולבים בנוגע לבעיה הזו וכיצד להיפטר ממנה, כי היא אסון גדול, והיא חלק מן הכיבוש הישראלי שתמיד מסמן כמטרה את צעירנו וצעירותנו כדי להסיח את דעתם מן הסוגיה הפלסטינית".

גם מושלת מחוז רמאללה, לילא ר'נאם, קבעה כי חלק ממעשיו של הכיבוש הוא הפצת סמים, ובהזדמנות נוספת אמרה כי הבעיה העיקרית שממנה סובל המחוז היא הפצת סמים. לדבריה "הכיבוש הוא הבעיה הגדולה ביותר, והסמים הם אחד האמצעים שבאמצעותם תכנן הכיבוש לפגוע בתשתית של החברה שלנו ובצעירינו".

עז'אם ג'ויחאן, מנהל הארגון הבלתי ממשלתי אל-מקדסי, אמר לפני כחצי שנה כי "הכיבוש שולט בשטח ומנסה לשלוט על התושבים [הערבים] בירושלים. אחד מכלי הנשק שהוא משתמש בהם לייהוד ירושלים -- הוא עניין הסמים".

דוגמאות אלה הינן אחדות מתוך רבות הנאספות ומתועדות בידי מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית'.