הח"כים בדיון בכנס רמלה

יו"ר וועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומיאנסקי (הבית היהודי), השתתף היום (שלישי) בפאנל שעסק ביחס לבעלי ההון וחברות הענק, שהתקיים במסגרת כנס רמלה ה-7.

סלומיאנסקי בירך חלקים מהטייקונים וטען כי יש לשאת אותם על כפיים, מאחר שהם מביאים רק ברכה למדינה, אך ציין כי מנגד ישנה קבוצת טייקונים שמקדמים את עצמם על חשבון של הציבור, כך שלאחר כל הפסד שלהם, הם מייד מעבירים את האחריות על הציבור הרחב.

"כל טייקון" אומר יו"ר וועדת הכספים, ניסן סלומיאנסקי, "יודע היום שהוא יכול להרים טלפון לראש הממשלה כאשר הוא בצרה ומיד הוא עונה להם. איפה עוד נשמע דבר כזה?" תוקף יו"ר וועדת הכספים.

עוד הוסיף סלומינאסקי כי: "יש כסף עצום למדינת ישראל אך הכסף הוא של הציבור. אני יכול להצביע על מיקום נוסף של הכסף והם הוועדים במשק שיותר גרועים מהטייקונים כדוגמת ועדי נמל אשדוד וחברת חשמל . יש גם פער תיווך. כשמונופולים מרוויחים ולכן אנחנו משלמים פי 4. גורם נוסף שבגללו ישנן עלויות גבוהות הוא מכון התקנים. לא אחת שוחחתי עם רבים שמבקשים אישור להכניס דברים ארצה ומכון התקנים מערים קשיים והדרישות שלו גבוהות ולכן המחירים עולים".

"מדינת ישראל לוקה בחינוך לערכים ואפילו נמצאת בניפוץ הערכים. מי שמנפץ את הערכים חושב שהוא עולה לגדולה אך אנחנו מחנכים את החברה שכמה שיותר נרוויח כך נהיה גדולים ולכן הדבר שהכי חסר זה להכניס ערכים", הוסיף.

ח"כ מיקי רוזנטל (עבודה) השתתף גם הוא בפאנל. רוזנטל ציין, כי "יש קושי גדול עם החברה הצרכנית שאנחנו מפתחים במדינה. גם היא לא צומחת לבד אלא יש מי שמעודד אותנו לצריכת יתר והדבר הזה מייצר אלילים חדשים המסכנים את חיינו כאן".

לדבריו, "כולם מדברים על חינוך אך בפועל מדינת ישראל משקיעה מעט מאוד בחינוך ואני חושב שהכסף הולך לביטחון. היעד שהייתי מציב הוא הפערים התהומיים בחברה הישראלית. זהו אמור להיות יעד מרכזי בחברה הישראלית והדרך להשקיע בזה היא בחינוך. החינוך הוא לא רק ידע אלא גם ערכים. בגלל שהזנחנו את זה, אנחנו משלמים על כך בענק. הכסף לא נמצא רק בהתנחלויות אלא גם בהתנחלויות".