אבי נעים
אבי נעיםחזקי עזרא

אבי נעים, יו"ר וועדת הביטחון במרכז השלטון המקומי וראש מועצת בית אריה עופרים, פנה הערב (שלישי) לראש הממשלה בנימין נתניהו, בבקשה למנוע את סגירת המשרד להגנת העורף.

"אסור שהמשרד להגנת העורף ייסגר ויש למצוא את הדרך למיסוד שיתוף פעולה עם משרד הביטחון", אמר נעים.

לדבריו, "אנו ראשי הרשויות מתמודדים עם האיומים ותרחישי האסון על האוכלוסייה בחזית האזרחית שבטעות קוראים לה עורף. סגירת המשרד להגנת העורף עשויה לעלות את מניין ההרוגים והפצועים בתרחיש אסון או מלחמה באלפי מונים".

"המשרד להגנת העורף בהנהגת גלעד ארדן הביא להישגים ותמורות משמעותיות בפרק זמן קצר יחסית. ראש הממשלה, אני קורא לך להביא לפשרה ולהפסקת מאבקי האגו מהם נפגעים אזרחי המדינה- אסור שהמשרד להגנת העורף ייסגר", הוסיף נעים בפניה ישירה לנתניהו.

פנייתו של נעים באה בעקבות מכתב ששיגר היום השר גלעד ארדן לראש הממשלה, בו ביקש להביא לסגירת המשרד ולסיום כהונתו כשר להגנת העורף עד סוף חודש מאי.

ארדן הסביר במכתב, כי בעקבות התנגדותו החריפה של משרד הביטחון להסדרת הסמכויות שהוצעה ע"י המועצה לביטחון לאומי, הוא אינו מאמין שהסדרה זו תבוצע בזמן הקרוב, ובמצב הקיים של מחסור בסמכויות נדרשות מחד, וכפילות בסמכויות אחרות מאידך, ההחלטה הנכונה, עקב הנסיבות, היא לסיים את פעילות המשרד להגנת העורף ולהטמיע את יחידותיו במשרד הביטחון, כך שהוא יוגדר כאחראי היחיד והמרכזי להכנת העורף בשגרה ובחירום.