עיט
עיטצילום: פלאש 90

אנשי רשות הטבע והגנים גילו בימים האחרונים שגוזל עיט שבקע לפני חודש וחצי, נעלם מהקן שבמדבר יהודה.

 "לא ידענו לאן הוא נעלם", סיפר ל'ידיעות אחרונות' אבים אתר, מנהל מרחב יהודה ברשות. "חשבנו שאולי הוא נפל מהקן, אבל החיפושים לא העלו דבר. ואז הגיע מידע שראו ציפור גדולה בבית־לחם, ואחרי בדיקה התברר שזה הגוזל שגנבו לנו".

יחד עם המנהל האזרחי התגלה מיקומו של הגוזל, אך כשהגיעו אל הגנב הוא טען כי כבר מכר אותו. "לא כל כך האמנו לו", אמר אתר. "אחרי עוד כמה בדיקות גילינו שהוא לקח אותו הביתה והסתיר אותו. מפקד החטיבה ואנשי המינהל האזרחי הסכימו לעזור, ותוך כמה שעות כבר העמידו כוח כדי להגיע ולחלץ את הגוזל".

מפקד פלוגת החוד בגדוד 96 של חטיבת כפיר, סרן אמיר שוהם, הוכנס לתמונה. "אמרו לנו שצריך להיכנס להביא עיט", סיפר, "בהתחלה חשבתי שמדובר במבוקש שזה שם הקוד שלו, אבל בהמשך הסבירו לנו שזה באמת עיט ומה חשיבותו, וזה גם מה שהסברנו לחיילים".

מפקד הפלוגה סיפר כי הלוחמים נערכו למבצע במלוא הרצינות. "פקודות, תרגולות וכל מה שדרוש. אחרי חצות חבר אלינו איש רשות הטבע והגנים, והגענו למקום בכמה כלים. סגרנו על הבית ונכנסנו פנימה".

בתוככי בית לחם, בעל הבית הכחיש וכעבור זמן קצר הודה בגניבה. הוא הוביל את הכוחות אל הגוזל. "מצאנו אותו בתוך קופסה בעליית הגג", גילה שוהם. "אמרו לנו שזה גוזל אבל מצאנו שם עוף עצום בגודלו. זו באמת הייתה חוויה מסוג אחר".

הגוזל נמצא כשהוא מכוסה בהפרשות ובטפילים ונזקק לטיפול רפואי. בהמשך הועבר לגן החיות התנ"כי בירושלים ושם יעניקו לו טיפול רפואי עד למועד שחרורו לטבע.