הנוער דוחף קדימה. בני קצובר
הנוער דוחף קדימה. בני קצוברועד מתיישבי השומרון

בני קצובר יו"ר ועד מתיישבי השומרון טוען בראיון לערוץ 7, כי אם הפרסומים על מדיניות חדשה של שר הביטחון להריסת בתים לא חוקיים ביישובים שבהם היתה אלימות, אכן נכונה, מדובר באקט לא ראוי.

"זה לא מתאים למערכת ממלכתית ממסדית, לנהל ככה מדיניות של תג מחיר שכוללת ענישה קולקטיבית ונקמנות. גם אם זה היה מכוון כלפי אותו אדם שפשע וקל וחומר שפה כשמדובר במדיניות כלפי ציבור שלם. מה שקרה ביצהר זה דוגמא לעוול, לבוא ולהעניש את היישוב בגלל פעילות של יחידים, זה רחוק מהגיון ולא מתאים לאישיות מכובדת כמו בוגי יעלון", אומר קצובר.

לדבריו, הריסת ביתו של שגיא קייזלר הייתה ההתחלה של סדרת צעדי ההענשה תמוהים, "במקרה של שגיא קייזלר, היו צעיר או שניים שהתחפשו לרעולי פנים וניסו להבריח את השוטרים, השוטרים טענו שנהגו כלפיהם באלימות, אז בשביל זה לבוא ולהרוס בית של מיליון שקל. את ההתנהלות הזאת אנחנו לא רואים מול ערבים ופורעי חוק".

קצובר סבור שיעלון נפל קורבן לחבורה של אנשים שמחממים אותו כנגד ההתיישבות, "מישהו כנראה מחמם את שר הביטחון, אני לא רואה את ההבטחות שלו להכשיר את מה שאפשר להכשיר, בעקבות דו"ח השופט אדמונד לוי מיושמות. יש כאן מעגל סגור שבוגי הבטיח לפרוץ אותו, כי אם לא מכשירים מאחזים אז הבניה תהיה תמיד בלתי חוקית ואת זה בוגי התחייב לעצור, הוא אמר שהוא יכשיר את הרוב המכריע, וזה לא קורה".

את שיטות ההרתעה שננקטות מול המתישבים מציע קצובר לנקוט כלפי הפורעים הפלשתינים, "יצחק רבין שהוביל את מדיניות שבירת הידיים והרגליים נאלץ להפסיק בגלל הבג"ץ, הוא התחנן בפנינו שנלך לשר המשפטים שיפטור אותו מצרת הבג"ץ, אבל היום כשהם ניצבים מול יהודים יש להם את כל האומץ להשתמש בכל השיטות".

קצובר אף דוחה את דבריו של השר בנט בראיונות בערב החג, כאילו היום יש בנייה סבירה ביו"ש, "כמות הבנייה בהשוואה לעידן שמיר היא אפסית, אז היה 13 אחוז, והיום יש בין 3-5 אחוזי בנייה ביו"ש, זה טיפה בים, אולי קצת יותר מההקפאה אבל לעומת עידן רבין ואולמרט זה ממש לעג לרש".