כבאית, מכבי אש
כבאית, מכבי אשהלל מאיר

במוצאי החג התרחש בישוב בית אל בבנימין עימות אלים בין כבאים לקבוצת צעירים ונערים מהישוב שהוצג בכלי התקשורת השונים כאירוע של תקיפה חמורה של כבאים שהגיעו לכבות שריפת פח זבל.

לידי ערוץ 7 הגיע מסמך ששלח ראש מועצת בית אל שי אלון לחברי מליאת המועצה לאחר שערך בירור מקיף על האירוע החמור. מהבירור עולה כי האירוע אמנם התחיל באלימות של הצעירים, אך נמשך באלימות לא פחותה דווקא של הכבאים.

מהתחקיר עולה, כי רכב של שני צעירים מהיישוב הגיע סמוך למקום השריפה והתבקש לעצור. הצעירים, כך נאמר בתחקיר, ניסו להתחכם והתקדמו עם רכבם, הכבאים טענו שהם כמעט נדרסו. בתגובה ניפצו הכבאים את חלון המכונית של הצעירים בעזרת קסדה.

הצעירים קראו לחבריהם לתגבורת. למקום הגיעו שישה רעולי פנים ותקפו את הכבאים בעזרת צלב של תיקון גלגלים במכונית. הכבאים בתגובה הוציאו מהכבאית את חפירה, ולום (מוט), שברור שלא נועדו לכיבוי הנוכחי אלא להכאת הצעירים. האלימות התגברה כאשר הכבאים השכיבו על הכביש את אחד הצעירים והתכוונו לחבוט בפניו עם את החפירה.

תושב הישוב שנכח במקום תפס את היד של הכבאי ומנע את המכה שהייתה עלולה, על פי עדי ראיה, לקפח את חיי הצעיר. בתגובה השתולל הכבאי ותקף גם את אחד מאנשי הביטחון של הישוב שניסה להפריד בין הצדדים. הכבאי הצמיד אותו לפח והניף עליו את האת. אשתו של איש הביטחון נכנסה בין הכבאי לבינו ומנעה את הפגיעה בו. בסופו של דבר הגיעו הכבאים לבית חולים.

שני הצעירים שהחלו את התקרית הסגירו עצמם למשטרה, והם עצורים כרגע עד יום ראשון. אלון מצטט בהקשר זה דברים שאמר מפקדם של הכבאים לפיהם, "אם הכבאים היו פחות חמומי מוח העניין היה מסתיים בלחיצת יד". ראש המועצה מציין כי הכבאי שהיה באירוע הוא כבאי שהועבר מתחנה אחרת עקב בעיות משמעת, כלומר הוא ידוע בבעיות ההתנהגות שלו. 

אלון הדגיש כי ניסיונות להגיב בכלי התקשורת באופן שיציג את עמדת הישוב עלו עד כה בתוהו מסיבות שונות ומשונות. כך למשל באחד הערוצים רואיין אלון אך הראיון לא שודר בשל בעיות סאונד, ערוץ אחר כלל לא פנה וראיין רק את הכבאים, ערוץ נוסף ביקש מראש המועצה לכתוב טור שעדין לא פורסם, ערוץ נוסף כינה את תגובת המועצה 'חרטבונה' וכו'

בסיום הסיכום שהועבר לחברי המליאה מציין אלון כי הצעירים המעורבים שוהים במעצר עד יום ראשון. המשטרה עומדת לעצור את רעולי הפנים שזוהו. הוא אף מדגיש "המועצה תמשיך לתמוך בנוער בסיכון, גם באלה שהיו שותפים לתקרית, אך לא מעבר לכך ולא תעניק להם סיוע משפטי".