משפחות שכולות
משפחות שכולותצילום: פלאש 90

יו"ר ארגון שורת הדין, עו"ד ניצנה דרשן לייטנר, גאה בהישג המשפטי שבסופו הורה השבוע בית משפט פדרלי בניו יורק לממשל האמריקני לתפוס בעלות על בניין רב קומות במנהטן ששייך לממשלת איראן.

השופטים אפשרו לממשל להחרים את הבניין, ולחלק את הכספים שיתקבלו ממכירתו, לנפגעי טרור בעלי אזרחות אמריקנית. הבניין מכיל את רשת המלונות שרווד, וההערכה היא כי שוויו עומד על כחצי מיליארד דולרים.

לייטנר שפתחה את המאבק המשפטי כנגד איראן בעקבות פיגוע ההתאבדות הכפול במדרחוב בן יהודה בירושלים בשנת 1997, בו נהרגו אזרחים יהודים אמריקאים, הצליחה להוכיח את הקשר של המחבלים לאיראן וכך הוגשה התביעה בארה"ב כנגד איראן. ב-2002 פסק להם בית משפט פדרלי בארה"ב פיצויים בסך 272 מיליון דולרים".

בעקבות הבקשה שהגישה לייטנר לעיקול הבניין האיראני בארה"ב, הצטרפו לתביעה מאות משפחות של נפגעי טרור, מאסון האחד עשר בספטמבר. כעת יצטרך הכסף הרב להתחלק גם בין מאות המשפחות האחרות.

לייטנר מציינת שעדיין מדובר בסכום נאה, "שווי הבניין חצי מיליארד דולר, אך יש כעת גם נפגעי אסון התאומים ומשפחות הנחתים האמריקאים שנפגעו בלבנון.

לנו אמנם יש  זכות הראשונים אך רבים הצטרפו, ממשלת ארה"ב החליטה שהיא מחלקת את הרכוש בין כל הנפגעים".

לדבריה, עוד ארוכה הדרך עד שהם יקבלו את הפיצויים, "הקרן האיראנית בארה"ב תגיש ככל הנראה ערעור וזה יכול לקחת עוד שנתיים לפחות. אבל אנחנו מעריכים שבסוף אנחנו ננצח ואיראן תשלם".