אבו מאזן
אבו מאזןרויטרס

יו"ר הרש"פ, אבו מאזן, יפרסם היום (ראשון) הצהרה רשמית שבה הוא מכנה את השואה "הפשע הנתעב ביותר נגד האנושות בעידן המודרני".

העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח, כי בהצהרת אבו מאזן נאמר, כי "העם הפלסטיני, שסבל מאי-צדק, מדיכוי ומשלילת חירות ושלום, הוא הראשון לדרוש את ביטול האי-צדק והגזענות נגד עמים אחרים שנחשפו לפשעים האלו".

הצהרה זו מעניינת על רקע עמדות אותן הציג בעבר אבו מאזן במסגרת עבודת הדוקטורט שלו שהוגשה במסרת לימודי הדוקטורט באוניברסיטה ע"ש פטריס לומומבה בברית המועצות.

בעבודת הדוקטורט נקבע, כי טענות היהודים על השואה אינן מדויקות והאשים את הציונות בשיתוף פעולה עם הנאצים.

"מספר הקורבנות היהודים יכול להיות שישה מיליון ויכול להיות קטן בהרבה - אפילו פחות ממיליון. העלאת הדיון בנוגע למספר היהודים אינה מפחיתה בשום אופן מחומרת הפשע שבוצע כלפיהם, שהרי רצח - ולו של אדם אחד - הוא פשע שהעולם התרבותי אינו יכול לקבל והאנושות אינה יכולה להכיר בו", כתב אבו מאזן בעבודה (ע"פ תרגום ממר"י).

"הציונות דברה תחילה על שנים עשר מיליון שהושמדו במחנות ריכוז אלו, אחר כך המספר הצטמצם מאוד והפך לחצי, כלומר לשישה מיליון בלבד. אחר כך המספר הצטמצם עוד יותר והפך לארבעה מיליון, שהרי לא יכול להיות שהגרמנים הרגו או השמידו יותר יהודים ממה שהיו בעולם בתקופה זו. למעשה, המספר האמיתי קטן בהרבה מן המיליונים השקריים הללו. ההיסטוריון והסופר ראול הילברג סבור כי המספר אינו עולה על 896,000", כתב עוד אבו מאזן.