אבי וורצמן
אבי וורצמןחזקי עזרא

ערב יום השואה: סגן שר החינוך, אבי וורצמן (הבית היהודי), תוקף בחריפות את הודעת שרת החוץ של האיחוד האירופי, קתרין אשטון, על התמיכה בהסכם פתח-חמאס.

"עצימת עיניים מניסיונות פגיעה ביהודים ותמיכה בהסכם עם החמאס שהוא ארגון טרור מלמדת שאירופה לא למדה לקח מהשואה", אומר וורצמן.

לדבריו, "הלקח שאנחנו למדנו לעומת זאת הוא שכמו אז גם עכשיו לא ניתן לסמוך על אירופה". סגן שר החינוך הדגיש כי "עם ישראל ימשיך להגן על האינטרסים הקיומיים והביטחוניים שלו אל מול כל מי שמבקש להשמידו, בעזרתה של אירופה או בלעדיה".

שרת החוץ של האיחוד האירופי פרסמה בצהריים הודעת תמיכה באיחוד בין פתח לחמאס וקראה לממשלה הפלסטינית שתקום לעמוד בתנאי הקוורטט שכוללים הכרה בישראל והימנעות מאלימות.

"משא ומתן היא הדרך הטובה ביותר להתקדם", אמרה אשתון, "האיחוד קורא לכל הצדדים לגלות איפוק מרבי ולהימנע מכל צעד שעלול לפגוע ברעיון שתי המדינות".

ח"כ אלי ישי (ש"ס) הגיב לתמיכת האיחוד האירופי בהסכם הפיוס הפלסטיני והודה כי לא ציפה לתגובה אחרת מצד אירופה.

"התגובה האירופית החיובית להסכם הפתח חמאס איננה מכעיסה ואף לא מקוממת וזאת מהסיבה כי לא היתה ציפייה לתגובה אחרת. אירופה ממשיכה לפעול, היום כמו לפני 70 שנה, בעצימת עיניים וגמגום רפה בכל הקשור לעתיד היהודים. התקופה השתנתה אך הצביעות האירופית נשארה", אמר ישי.