ג'ון קרי
ג'ון קריפלאש 90

שר החוץ של אמריקה קרי הזהיר בפגישה סגורה עם מנהיגים מרחבי העולם כי אין חלופה לפתרון שתי המדינות ואם לא יושג פתרון כזה לסכסוך הישראלי-פלסטיני, מסתכנת ישראל בהפיכתה למדינת אפרטהייד. 

קרי שב והזהיר בפגישה כי כישלון בשיחות עלול להוביל לחידוש האלימות הפלסטינית כלפי אזרחים ישראלים ואמר כי אפשר שהסיכוי להשיג הסכם יגדל אם תתחלף ההנהגה אצל אחד הצדדים. 

גורמים בכירים בישראל מעריכים, כי טובים הסיכויים שאבו מאזן יצליח להקים ממשלת פיוס שתורכב מפקידים שלא יהיה להם שיוך מפלגתי. זאת אף שבישראל סברו קודם לכן כי יושב ראש הרשות הפלסטינית ייכשל בכך.

אותם גורמים סבורים כי יופעל על ישראל לחץ בין לאומי וכי אין ספק שהקהילה הבין לאומית תכיר בממשלה הפלסטינית החדשה אם תקבל עליה את דרישות הרביעייה הבין לאומית. הם אמרו ל"קול ישראל" כי ישראל צריכה להיערך ללחץ הזה ולא להיכנע לו.

הם האשימו את הממשל האמריקני בעמדה רופסת אל מול ההתרסות של אבו מאזן. לטענתם עמדת וושינגטון סותרת התחייבויות שניתנו לישראל בעניין. בדיווח בקול ישראל נאמר כי ישראל החלה לפעול בקונגרס בניסיון להפעיל לחץ על אבו-מאזן תוך שימוש באיום בעיצומים שהקונגרס יכול להפעיל.