ראול גארסיה
ראול גארסיהרויטרס

בצל האבל הכבד ששרר אתמול ברחבי ספרד בכלל וקטלוניה בפרט, עקב מותו של טיטו וילאנובה, מאמנה לשעבר של ברצלונה, שוחק אתמול המחזור ה-35 בליגה הספרדית.

כל משחקי הליגה נפתחו בדקת דומייה לזכרו של וילאנובה. וכרגיל שלוש הגדולות, אתלטיקו מדריד ריאל מדריד וברצלונה ניצחו.

ריאל מדריד – אוסאסונה

ריאל אירחה באצטדיונה הביתי, סנטיאגו ברנבאו, את אוסאסונה. משחק קל שעליה לעבור ואכן ללא מאמץ היא ניצחה. כריסטיאנו רונאלדו, פתח עם שער יפהפה כבר בדקה ה-6.

בדקה ה-52 אותו כריסטיאנו כבר הכפיל עם שער אף יותר יפה מהראשון. סרחיו ראמוס, בלמה של ריאל שילש את התוצאה בדקה ה-60 ודניאל קרבאחל קבע את תוצאת הסיום בדקה ה-83, 4-0 קל לריאל.

ולנסיה - אתלטיקו מדריד

אתלטיקו מדריד, ממשיכה בעונה המופלאה שלה ויצאה למשחק חוץ קשה ביותר מול ולנסיה באצטדיון המאסטיה. במשך כל המחצית הראשונה, אתלטיקו היא זו ששלטה ויזמה אך ללא שער. בדקה ה-42 ראול גארסיה התרומם נהדר לכדור ששלח גאבי, כבש וקבע ניצחון חוץ יקר על ולנסיה לראשונה משנת 2003. תרצו או לא תרצו, אתלטיקו מדריד בדרך לאליפות. נשארו שלושה מחזורים עד לסיום העונה, לאתלטיקו מספיק שני ניצחונות בשביל לקבוע סנסציה.

ויאריאל – ברצלונה

הסיפור הגדול במחזור שייך כמובן לברצלונה. לאחר שהתאחדות הכדורגל הספרדית לא נענתה לבקשת הנהלת ברצלונה לדחות את המשחק עקב מותו של וילאנובה, למרות שבסוף השבוע השחקנים לא התאמנו, ברצלונה יצאה למשחק לא פשוט מול ויאריאל.

בדקה ה-60 ברצלונה מוצאת את עצמה בפיגור 0-2. אבל אז משום מקום הגיעו 2 שערים עצמיים הזויים של שחקני ויאריאל, שערים שהחזירו את ברצלונה למשחק.

בדקה ה-83, סרחיו בוסקטס, שנתפס קודם לכן ע"י המצלמות בוכה בדקת הדומייה לזכר וילאנובה, הקפיץ כדור נהדר לפברגאס, שבנגיחה משאיר אותו למסי, שבנגיעה אחת כובש ומנצח. ניצחון שכולו הוקדש לוילאנובה.

היו שאמרו לאחר המשחק, בארסה ניצחה ע"י שער של מסי וצמד של טיטו ווילאנובה...

מלבד הדמעות, במשחק של ברצלונה נרשמה תקרית משעשעת. בננה נזרקה לעברו של דני אלבס, מגינה של ברצלונה כאקט גזעני. אלבס לא התבלבל ולעיני חבריו הנדהמים פשוט... אכל את הבננה.

אם כך, המצב בטבלת הליגה: אתלטיקו ראשונה עם 88 נקודות. ברצלונה שניה עם 84 נקודות וריאל שלישית עם 82 נקודות. לריאל חסר עוד משחק שעליה להשלימה, כך שהיא יכולה לחלוף על פני ברצלונה.

מלבד שלוש הגדולות, אתלטיק בילבאו ניצחה את סביליה 1-3. בילבאו וסביליה נלחמות כבר זמן רב על המקום הרביעי המוליך למוקדמות ליגת האלופות, כעת נראה שבילבאו היא זו שתהיה שם. הפער בניהם עומד על 6 נקודות, כאשר 9 נקודות נותרו בקופה עד לסיום העונה.