גן
גןצילום: פלאש 90

בתום שישה ימי שביתה ועשרות שעות משא ומתן נחתם היום (שני) הסכם לסיום שביתת המטפלות בגוש עציון.

מזה תקופה ארוכה מנהל המתנ"ס (מעסיקן של המטפלות) משא ומתן עם המטפלות למען שיפור תנאי עבודתן. המטפלות טענו כי הנהלת המתנ"ס לא עמדה בסיכומים קודמים בנוגע לתנאי ההעסקה.

במועצה אומרים כי למרות המגעים שהתקיימו עמן, המטפלות בגיבוי ההסתדרות היו נחושות לקיים שביתה ודחו כל הצעה שהועלתה. בסוף השבוע האחרון החלו הצדדים בהליך של גישור מול הממונה על סכסוכי עבודה במשרד הכלכלה וגם שם בכל פעם שהגיעו הצדדים לעמק השווה, נציגי ההסתדרות חזרו בהם.

בהסכם שנחתם היום הוחלט להוסיף קרן השתלמות מלאה לכל המטפלות, ולגבי המפעיל החדש בשנה הבאה מתוכנן לצאת מכרז להפעלת המעונות על ידי מפעיל חיצוני.

המפעיל מחויב להעסיק את העובדות הקיימוץ ויהיה מחויב למועצה, לוועדת החינוך, ולתכנית חינוכית מיוחדת שתצא לפועל. בנוסף, למועצה תהיה קיימת הזכות לסיים את ההתקשרות ככל שתראה לנכון.

דוידי פרל, ראש המועצה האזורית גוש-עציון אמר "אני שמח שהגענו לחתימה על הסכם חשוב זה שהביא לסיום השביתה. אין לי ספק שהפעלת המעונות ע"י מפעיל חיצוני תשדרג את המעונות בגוש עציון ללא היכר ותיתן לילדי המועצה ולהורים שירות טוב הרבה יותר. אני רוצה להודות להורים ולמטפלות על כך שהפגינו חוסן בלתי רגיל במהלך ימי השביתה הלא פשוטה".