אבי רואה
אבי רואהצילום: פלאש 90

יו" מועצת יש"ע וראש המועצה האזורית מטה בנימין, אבי רואה, קורא לראש הממשלה למשוך את החלטתו לדחיית דיון שהיה אמור להתקיים מחר בוועדת התכנון והבנייה של המנהל האזרחי. דחיית הדיון מעכבת קידום של תכניות בנייה ביו"ש.

"זה כבר גובל בהתערבות בוטה בחיי היום יום של התושבים ביו"ש. אנחנו כראשי רשויות לא מקבלים מידע ושומעים את הדברים דרך התקשורת. זה משבש לנו את החיים ולא מאפשר לנו לבצע את המשימה שלנו, לתת שרות לתושבים שסובלים גם ככה מאבנים, ירי ובקבוקי תבערה בכבישים. לפחות שהתושבים שלנו יוכלו להגיע ליישוב מסודר, עם בתי ספר וגני ילדים".

לדבריו בחלק מהיישובים מדובר בתכניות שכבר אושרו על ידי הממשלה וכעת מעוכבות, "אנחנו מחכים לישיבות האלה, כדי לאפשר קידום של מבני ציבור, מעונות, גנים, בתי ספר ומבנים למגורים לזוגות צעירים. הוועדה הזאת דנה גם בתב"עות של שכונות ביישובים קיימים וביישובים שאין בהם עדיין תב"ע. לדוגמא בישוב שבות רחל, המדינה בנתה בתים ולבתים האלה עדיין אין היתר בנייה, אין תכנית בינוי ערים ושנתיים שאנחנו מסתובבים סביב הנושא הזה. במבוא חורון היישוב הראשון בבנימין שהוקם לפני יותר מארבעים שנה, לא נותנים לנו לבנות שם בית ספר, כי מישהו פתאום גילה שההכרזה על היישוב, לא הייתה כדת וכדין".

לדבריו דווקא עכשיו לאור החבירה של הרשות להחמאס היו ציפיות שהרשות תיענש, "אנחנו נמצאים שבוע אחרי החבירה בין אבו מאזן לחמאס. הקבינט דן בדרכי תגובה לחבירה ולפנייה לאו"ם, לנו הייתה ציפייה שעכשיו תהיה הזדמנות, ובסוף אנחנו מקבלים הפוך על הפוך. יוצרים כאן סיר לחץ בלתי אפשרי, אנחנו מבקשים שידברו איתנו שיסבירו לנו איך אפשר ככה לנהל חיים שוטפים של תושבים. לא ייתכן שפתאום יד חיצונית מתערבת ומבטלת דיונים מקצועיים על המשך של חיים ביישובים".