חילוץ מסובך.
חילוץ מסובך.ארכיון. פלאש 90

שעות לאחר חילוצם של 31 בחורי הישיבה שנתקעו אמש בנחל דרגה שבמדבר יהודה, הולכת וגוברת הביקורת הפנים-חרדית באשר לטיולים המורכבים אליהם יוצאים בחורי ישיבה בצורה חובבנית וללא כל היערכות מתאימה.

ראש ישיבה חרדי מבני ברק התבטא אמש ואמר כי "מדובר בסכנת נפשות ממש" וכי "זוהי פזיזות לצאת לטיולים כאלה מבלי שיהיה גורם מוסמך שיפקח עליהם", תוך שהוא מתייחס לדבריו של הרב שטיינמן לפיהם הטיולים הללו הינם בחזקת סכנה.

בדבריו התייחס לעובדה שרובם המכריע של בחורי הישיבה שחולצו אמש לא ידעו לשחות. "מדוע יוצאים כך למקומות כאלה? אם לא יודעים לשחות, לא יוצאים ללא הדרכה מתאימה", אמר.

יש לציין מדובר בנחל הכי ארוך במדבר יהודה. הטיול האמור כולל במקרים רבים הליכה במים וירידה במספר רב של מפלים תוך כדי שימוש בחבל. בתחתית רוב המפלים נכנסים המטיילים למים עמוקים מאוד וכדי לצלוח אותו יש לשחות.

בשבוע שעבר צוטט הרב שטיינמן על ידי מקורבו כאומר כי כניסה למים במצבים מהסוג הזה היא בגדר סכנה.

"במקום דשכיחא הזיקא, לא שייך לטעון שאם לא נגזר עליו נזק לא יפגע. והטיולים הם מקום סכנה.. כידוע כבר הרבה שנים מזהיר רבינו וחוזר ומזהיר שלא להיכנס למים, והוסיף היום להוכיח שמקום סכנה אינו רק כשהולכים במים, שהרי יעקב אבינו אמר לשבטים שלא יקחו את בנימין פן יקראנו אסון ופרש"י שכל הדרכים בחזקת סכנה, אף שלא הלכו במים", אמר הרב.