ראש עירית אלעד
ראש עירית אלעדצילום: פלאש 90

אלעד שומרת על הסביבה. מנתוני סקר הרשויות המקומיות שביצעה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, ופורסמו השבוע, עולה כי אלעד מצטיינת במספר פרמטרים חשובים, ובהם ערכי השמירה על הסביבה והחסכון במים.

בסיומו של חורף שחון במיוחד, שהצטיין במערכת גשם חורפית אחת, ובמחסור חמור בגשמים, נראה כי אלעד היא אחת הערים בהן מפנימים את הצורך בחסכון במים.

על פי הנתונים, הממוצע של צריכת מים למגורים לנפש בשנת 2012 בה נערך הסקר, עמד על 48.8 מ"ק, עליה של 0.2 מ"ק בהשוואה ל-48.6 מ"ק לנפש בשנה קודם לכן, מבחינת הנתונים הספציפיים בתוך הרשויות עולה כי מבין העיריות, צריכת המים למגורים לנפש הנמוכה ביותר נרשמה באלעד, שם ממוצע הצריכה עומד על 33.5 מ"ק לנפש. כאמור, הנתון הנמוך ביותר בארץ.

בסקר נמדדה גם כמות הפסולת המיוצרת בערים בישראל. כמות הפסולת עמדה על 1.7 קילוגרם לנפש ליום בממוצע כלל ארצי. ושוב, הכמות הנמוכה ביותר נרשמה באלעד ובביתר עילית, שם עומד הממוצע על ק"ג פסולת אחד בלבד לנפש ליום.

בעיריית אלעד מצביעים על חינוך נכון לשמירה על איכות סביבה ומערך הסברה ואיסוף רחב של מחזור נייר ובקבוקים.

נתון חיובי נוסף נמצא בתחום גביית הארנונה, בעוד הממוצע הכלל ארצי לגביית הארנונה למגורים עומד על 67.2 אחוזים, באלעד, יחס הגבייה עומד על 72 אחוזים, זאת לעומת מצבה הסוציו אקונומי הנמוך: דרגה 2, שמאפיין אחוז גבייה נמוך בדרך כלל.

עוד עולה מהנתונים כי אוכלוסיית העיר עומדת על 41,400 תושבים, מתוכם אחוז בני 0-17 הם 60.4 אחוזים. במהלך השנה שנסקרה, נולדו באלעד 1,634 ילדים.

ראש העיר אלעד, ישראל פרוש, אמר בעקבות הנתונים כי "הסקר הוכיח את מה שאנחנו טוענים כל הזמן, שתושבי אלעד מגלים אחריות רבה, גבוהה מהממוצע הארצי, ולצד זאת אנו תובעים ממשרדי הממשלה לגלות אחריות כלפי העיר, ולסייע לנו באמצעות הרחבת גבולותיה למטרות הקמת שטחי מסחר, על מנת לייצר מקומות עבודה נוספים לעיר ויצירת גב כלכלי איתן לאלעד. אני גאה בתושבי העיר אלעד".