ריאל מדריד
ריאל מדרידרויטרס

מול כל העולם. לאחר היעדרות של שתים עשרה שנים מגמר ליגת האלופות, ריאל מדריד חזרה ובגדול.

שתים עשרה השנים האחרונות היו קשות במיוחד עבור הקבוצה המדרידאית הבכירה, כאלה של יובש ואכזבות רבות. הנהלת המועדון השקיעה רבות לאורך השנים בקבוצה והכל בשביל מטרה אחת - החזרת הקבוצה לטופ האירופי וזכייה בליגת האלופות.

שחקנים נקנו בכסף רב, מאמנים בעלי שם עולמי באו והלכו אך אף אחד לא הצליח לעמוד במשימה העיקרית - זכייה בליגת האלופות.

עד שבא אנצ'לוטי והראה שבבונקר לא מנצחים. המאמן האיטלקי המוערך הגיע למשחק אמש עם יתרון של שער אחד מהמפגש הקודם בין הקבוצות שהיה בספרד. בניגוד לקודמו בתפקיד, אנצ'לוטי הראה שאפשר להעפיל אל גמר ליגת האלופות גם מבלי לעשות בונקר ולשחק על התוצאה, אלא בעזרת כדורגל שמח איכותי והתקפי. גישה זו היא שניצחה למדריד את המשחק, כשבתוך ארבע דקות במחצית הראשונה הצליחה להבקיע שני שערים לרשת באיירן.

האמת חייבת להיאמר, לפני המשחק אתמול לא הרבה נתנו סיכוי לריאל לעבור את המכונה המשומנת של גווארדיולה. להיפך, סוכנויות ההימורים הימרו דווקא על באיירן שהיא זו שתעבור את ריאל ואף תזכה ותניף את הגביע האירופי, אבל כנראה ששחקני ריאל לא שמעו את הפרשנים וההימורים נגדם.

ריאל שטפה את המגרש ובסיום ניצחה בתוצאה משכנעת במיוחד על אדמת גרמניה, 4:0.

באיירן שהייתה עד אתמול האלופה המכהנת נאלצת להיפרד מהמפעל הכל כך יוקרתי הזה בבושת פנים והחלומות על זכייה רצופה בגביע האלופות נגוזו תחת רגליה של הקבוצה הטובה ביותר בעולם נכון להיום.

אחרי שבעונה שעברה זכתה באיירן בטרבל אימתני עם יופ היינקס, גווארדיולה הפסיד אתמול את ההפסד בית הגדול ביותר של באיירן מאז שנת 1978 והיא תאלץ לראות את הגמר בליסבון דרך הטלוויזיה בבית. הגמר היחידי שתהיה שותפה לו העונה יהיה גמר הגביע הגרמני מול דורטמונד.

אפילו קרלו אנצ'לוטי, מאמנה של ריאל מדריד, לא האמין שזה ילך לו כל כך בקלות. לפני כשנתיים היה זה סרחיו ראמוס בלמה של ריאל, שהחמיץ פנדל בגומלין מול באיירן ופספס הזדמנות להגיע לגמר. עכשיו הוא החזיר לבאיירן ואף גבה ממנה תוספת ריבית.

מהלך המשחק: החגיגה נפתחה עם שער מצוין בדקה ה-16 של סרחיו ראמוס אחרי הגבהת כדור מהקרן על ידי לוקה מודריץ', 1-0 לריאל. כעבור ארבע דקות ריאל חגגה את השני שלה וראמוס את השני שלו שוב ממצב נייח, הפעם היה זה אנחל די מריה שהגביה, ראמוס נגח וכבש צמד שסידר יתרון עצום לריאל כבר אחרי 20 דקות.

ריאל מדריד לא נרגעה ובדקה ה-34 היה זה תורו של גארת' בייל לבשל. פריצה מהירה של בייל הביאה בסופה למסירת רוחב מדויקת לכריסטיאנו רונאלדו שכבש את השלישי לרשת באיירן. שער זה של רונאלדו שבר את שיאו של ליונל מסי שעמד על 14 שערים בליגת האלופות. הכוכב הפורטוגלי נראה בלתי ניתן לעצירה וללא ספק נמצא בכושרו הטוב בקריירה, ספק רב אם יש קבוצה שיכולה לעצור אותו בדרך לזכיה בליגת האלופות.

למחצית ירדה באיירן מושפלת וחסרת תקווה, וגם את המחצית השנייה פתחה כשהיא רדומה וחסרת חיים. את ריאל זה לא עניין, והחותמת הסופית הגיעה בדקה ה-89. רונאלדו ניגש לבעוט בעיטת עונשין ממרחק של 18 מטרים, ובבעיטה גאונית מתחת לרגלי השחקנים שבחומה קבע את תוצאת הסיום, 0:4 לריאל, רונאלדו עם 16 שערים בעונה אחת בליגת האלופות.

ניצחון זה קבע כי ריאל תהיה בגמר ליגת האלופות שיתקיים בליסבון ב-24 במאי, כעת רק נשאר לראות מי תהיה הקבוצה ממול - זו של מוריניו מאמנם בעונה שעברה או אולי יריבתם לצמרת הליגה הספרדית אתלטיקו? בכל מקרה, בכושר הזה ריאל היא הפייבוריטית להניף את הגביע.