אלרגיה באביב
אלרגיה באביבפנימה

קדחת השחת, אלרגיה בעונת האביב ותחילת הקיץ- נירה קרמר רפלקסולוגית וארומותרפית

כאשר המערכת החיסונית של האדם מזהה בטעות חומרים רעילים, כמו דשא, עצים למיניהם כמו אורנים, ברושים, סוגי פרחים או אלרגנים אחרים, היא מגיבה בשחרור חומרים הנקראים היסטמינים. ההיסטמינים יוצרים בגוף תגובות שונות, כמו גודש בדרכי הנשימה, ליחה, נזלת, פריחות שונות, כאבי ראש, שיעול טורדני, עייפות רבה, כאבי גרון, עיניים אדומות ומגרדות וקשיי נשימה.

מרבית האלרגנים מצויים בסביבה הקרובה לנו ומהווים לגבי חלק מאיתנו איום ממשי. לאבקת הפרחים של הפולן, לנשורת של בעלי חיים למיניהם, לאבק, לנוצות, למוצרים קוסמטיים ולחומרי ניקוי מסוימים ואחרים יש יכולת לגרום לאנשים מסוימים אלרגיה (רגישות יתר), ולגרום לתסמינים המוזכרים לעיל. לאחר היעלמות הגורמים האלרגניים, נעלמים התסמינים כלא היו והאדם שב לתפקד כרגיל. 

פעמים רבות רגישות היתר היא תורשתית. אולם היא יכולה להיגרם גם ממתח נפשי, ממערכת חיסונית חלשה או ממפגש טראומטי עם הגורם המסוים.

הטיפול ברפלקסולוגיה:
ניתן לטפל בבית על ידי עיסוי ולחיצות בכף הרגל במקומות המייצגים את מערכת הנשימה בהתאם לסימפטומים התוקפים אתכם (על פי המפה המצורפת). 

לאף נוזל ולגודש באף: ללחוץ על נקודת האף בבוהן.

לבעיות נשימה: לעסות את אזור הריאות וקנה הנשימה. יש לזחול באמצעות אגודל כף היד שתי וערב על אזור הריאות וללחוץ (עמוק למבוגר ועדין לילד או תינוק) בנקודת מקלעת השמש. מדובר בנקודה אנרגטית המרגיעה ומסייעת לנשימה. 
אם יש לכם כאבי ראש או כאבים בסינוסים ניתן לעסות בעדינות את קצות אצבעות הרגל. אפשר לעסות בעדינות את אזור הסינוסים גם בפנים (מעל העיניים באזור שמעל הגבות, ומתחת לעיניים לכל רוחב העין). בנוסף לכך ניתן לעסות את הרקות בשמן אתרי לבנדר, ולהיזהר מאוד לא להתקרב לעיניים. 

הטיפול הרפלקסולוגי יהיה יעיל ביותר, שכן הוא יחזק את המערכת החיסונית ויאזן בין כל מערכות הגוף. 

טיפול בשמנים ארומתיים: 
אקליפטוס גלובולוס, רוונסרה, פלמרוסה, אכיניצאה, אסטרגלוס, עץ התה, פרופוליס. אפשר להריח, או לקנות קפסולות מוכנות בחנויות הטבע. אפשר לעבור עיסוי עם השמנים הללו. 

ניתן גם לשתות חליטות של לבנדר, קורנית, אכיניצאה, סירפד ועוד. גם חליטת גינקו בילובה מצוינת לדרכי הנשימה. 
לפני השימוש בשמנים ארומתיים או בצמחי מרפא יש להיוועץ עם מטפל מורשה.


אלרגיות וקרניו באלאנס- ליבה קלייבן, דולה ומטפלת
כאשר הגוף נמצא באיזון ובמצב רגוע, לא אמורות להיות אלרגיות – לא אלרגיות של חילופי עונות ולא אלרגיות למאכלים שונים. דברים שטובים לאדם לא גורמים אלרגיות – האם שמעתם על אלרגיה לשתיית מים? לשאיפת אוויר צח? או לאווירה חמה ואוהבת?

ישנם מאכלים שקשים לעיכול, וישנם חלקיקים באוויר שמקשים על איברי הנשימה שלנו (הסמפונות או הריאות). רוב האנשים מסוגלים להתמודד גם עם המאכלים והחלקיקים הללו באמצעות הרירים שמסננים את האוויר והאיברים הפנימיים שמנקים את הגוף, אולם ישנם אנשים שמפתחים אלרגיות למאכלים או לחלקיקים שבאוויר. 

הטיפול בקרניו באלאנס, אשר פותח על ידי הפיזיותרפיסט שמואל ברגר והנטורופת ויליאם ליבינגסטון, הוא שילוב של קרניו סקראל עם visceral manipulation - עיסוי איברים ואיזון אפס, ונעשה במגע עדין ובלבוש מלא. במהלך הטיפול ניתן להרגיש היכן נמצאת הבעיה - בשורשי העצבים לאורך עמוד השדרה, באיברים עצמם או בשניהם גם יחד. 

בכל עת ישנה תנועתיות פיזית ואנרגטית לאיברים הפנימיים, ובזמן הטיפול ניתן לחוש אם יש בעיה בתנועתיות – ולסייע לאיבר לנוע כראוי על מנת להגיע לתפקוד אופטימלי. כמו כן, ניתן להרגיש היכן יש בעמוד השדרה חסימות שאינן מאפשרות עצבוב טוב לאיברים ולשחרר אותן.

לאחר הבאת הגוף לאיזון, כולל שחרור העצבים והבאת מערכות הנשימה או העיכול לתפקוד אופטימלי, אז ניתן יהיה להתחיל לחשוף את הגוף בהדרגה למאכלים או לחלקיקים שגרמו לאלרגיות. 

אצל ילדים הטיפול בדרך כלל מהיר ופשוט הרבה יותר, מכיוון שהמערכות שלהם רכות וגמישות ועוד לא פיתחו שנים של קיבעון.

באופן כללי, אכילה של מאכלים בריאים וקלים לעיכול וחיים באוויר ובאווירה טובה ונקייה, תורמים לחיים בריאים יותר ונקיים ממחלות ואלרגיות. 


קדחת השחת- רבקה פרלמן, רפואה סינית

איך יודעים שבא אביב?
מסתכלים סביב סביב, ואם רואים עיניים אדומות, דומעות ומגרדות, ואם שומעים קול אפצ'י רם וערימות טישו ענקיות, אז יודעים שבא אביב!

למי שלא מכיר, קדחת השחת יכולה להצטייר כווירוס מערות קדום ונדיר, אך רבה ההפתעה לגלות כי מדובר באלרגיה עונתית, הנקראת גם 'קדחת אביבית'.

לסובלים הרבים (כמיליון איש בישראל) ולבני משפחותיהם, נשלחת ברכת החלמה. 

אלרגיה היא התקפה של חיילי הגוף, מערכת החיסון, לעבר מטרה שמתפרשת כאויב. מסיבות רגשיות שונות עולה הצורך באופן מיוחד להתגונן. למה זה קורה? על פי הרפואה סינית ייתכנו גם חולשה ("כל וירוס קטן עושה אותי חולה מאוד") וגם חוסר גמישות ורגש תקוע ("אני מתוח, כל דבר מקפיץ אותי").

 שאלו את עצמכם: למה? נסו להיזכר איזה רגש עבר בכם בזמן שבו התחילה האלרגיה. אולי יום אחד תגלו את התשובה.

 בתקופות מעבר אנו נדרשים להסתגל לשינוי פתאומי ומהיר. חוסר גמישות בגוף ובנפש או קיבעון מחשבתי מביאים לאחיזה בדבר מוכר, נגרמת דחייה ממשהו חדש שבא עם הרוח ואנו יוצאים למתקפה, כנראה מוגזמת. יוגה, פילאטיס, טאי צ'י - טכניקות נשימה שונות יעזרו לנו להתגמש ולהתחזק.

 האלרגנים הנפוצים - אבק הבית או אבקני פרחים - שאדם אלרגי לא מסוגל לסבול, נישאים ברוח ומשם מגיעים לאפינו. עצה פשוטה היא: אם ביכולתך - התרחק ממפגש עם אלרגן ידוע. האביב נחשב על פי הרפואה הסינית כעונה שיש בה דומיננטיות של יסוד הרוח. וכמו בטבע גם בנפש, אם ידוע לך "אלרגן נפש" שמעציב, מרגיז, שקשה לך לסבול, עצתנו היא: התרחק! 

צמחים סיניים ודיקור יעילים מאוד להקלה על הסימפטומים. אך הרפואה הטבעית היא רפואה מונעת, ולסובלים כרוניים נמליץ להגיע מבעוד מועד, לטפל ולמנוע. 
כן, כן, אפשר לצאת מהמצריִם הזה. בימים אלה של ספירת העומר, ימים שמתאימים כל כך לניקוי רגשי עמוק, אנו קוראים פרקי אבות שבהם לימדו אבותינו "איזהו חכם הרואה את הנולד". נטפל מבעוד מועד ונזכה לבריאות בחודש אייר המסוגל לרפואה. אני ד' רופאך.

פורסם לראשונה במגזין 'פנימה'

לרכישת מנוי לחצי כאן