הונאות באתרי הכרויות הפכו בשנים האחרונות לעסק משגשג למדי - ככל שהפופולאריות של האתרים והאפליקציות האלו עולה, כך אנחנו יכולים לראות עליה במספר ההונאות והמתקפות נגד המשתמשים.

איך תדעו אם "הדייט" שלכם הוא בעצם מתחזה?

הפופולאריות של אתרים ואפליקציות להיכרויות זוכה בשנים האחרונות לעדנה מחודשת. אך עם העלייה בפופולאריות, חווים הגולשים באתרים אלה גם את החוויות הפחות נעימות של הרשת – הונאות מקוונות שמטרתן להוציא מהם כספים במרמה.

פרופילים מזויפים המתחזים לגבר האידיאלי או לאישה המושלמת נמצאים בכל מקום, ואפילו מחלקת הונאות הרשת של ה- FBI מזהירה שעיקר הקורבנות להונאות כאלה הם אנשים מבוגרים ואף נכים, אותם בוחרים המתחזים כ"מטרה קלה".

חמשת הטיפים שלנו לגלישה בטוחה באתרי ההיכרויות יבטיחו שלא תיפלו בפח:

1. אל תנדבו על עצמכם יותר מדי מידע

כדי לנסות לרכוש את אמונכם, המתחזים באתרי ההיכרויות ינסו לנהל אתכם מערכת יחסים (וירטואלית) ארוכה, שיכולה להימשך אפילו חודשים. במשך זמן כזה ארוך אתם עלולים, מבלי לשים לב, לספק יותר מידע על עצמכם ממה שהתכוונתם. אל תספקו למישהו מידע על עצמכם, במיוחד לא את הכתובת שלכם או מספר הטלפון שלכם, בטח לא לפני שפגשתם אותו ואתם לגמרי בטוחים שלא מדובר במתחזה. שימו לב שלעיתים הצד השני ידבר על עצמו בפתיחות, אך לעיתים אפילו פתיחות רבה מדיי צריכה לעורר בכם חשד.

2. חפשו מידע ממקורות נוספים

לאחר שפתחתם במערכת יחסים וירטואלית באתר היכרויות מומלץ לנסות ולהשיג מידע על אותו אדם ממקור נוסף כמו פייסבוק, לינקדאין וכדומה ולנסות לאמת את המידע שהוא נתן על עצמו ולבדוק, מול תמונות אחרות, אם אכן מדובר באותו אדם.

שימו לב במיוחד כשמדובר באנשים יפים "מדיי". אנשים מאחורי פרופילים מזויפים יכולים להשתמש בתמונות של דוגמנים או דוגמניות שהם מצאו באינטרנט כדי למשוך את הקורבנות שלהם אליהם. אתם יכולים לנסות לעשות 'חיפוש לפי תמונה' בגוגל כדי לראות אם התמונה שמופיעה בפרופיל לקוחה ממקום אחר כלשהו ברשת.

3. היו סבלניים

באתרי היכרויות, במיוחד אם המטרה שלכם היא חיפוש אהבה ולא סטוץ', חשוב להיות סבלניים ולוותר על ספונטניות. אם עברו רק דקות ספורות לאחר שנרשמתם לשירות הכרויות מקוון כלשהו וכבר קיבלתם הודעות מלאות בהצהרות אהבה – תתחילו לחשוד. אל תתביישו לשאול שאלות, גם אם לעיתים יראה לכם שאתם "חופרים".

4. אל תקבלו קבצים מזרים

קיימות הרבה מאוד וריאציות של הונאות באתרי הכרויות, אחת מהנפוצות ביניהן היא הונאה שבה המתחזה כביכול שולח לכם תמונה שלו, אך למעשה מדובר בווירוס – קוד זדוני שאוסף מידע מהמחשב שלכם. אל תיפלו בפח, אם יש להם תמונה בקשו מהם להעלות אותה לעמוד הפרופיל שלהם במקום לשלוח אותה אליכם.

5. לעולם אל תשלחו כסף לאנשים שפגשתם באתרי הכרויות

ישנם הרבה סימנים שיכולים להגיד לכם שמאחורי ה"הדייט" עומדת הונאה – פרופיל ללא תמונות וללא שום תחומי עניין צריך להעלות חשד פרופילים של אנשים שטוענים שהם חיים במדינה אחרת צריכים לעורר חשד גדול יותר, אך הקש האחרון הוא כאשר הם מבקשים כסף. לעולם אל תשלחו כסף לאדם כזה שאינכם מכירים, אל תאמינו לסיפורים שאדם כזה יספר לכם וצרו מיד קשר עם הנהלת האתר ואפילו עם המשטרה.