פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה היום (רביעי) לשישה חשודים בפרשת קריסת גשר התאורה בהר הרצל בשנת 2012 כי נשקלת העמדתם לדין בכפוף להליך שימוע שייערך להם, אם יחפצו בכך. 

החשודים אשר הודע להם כי נשקלת העמדתם לדין הם אלעד לביא, דורון לביא, טאימורז (תומר) לאונידזה, חברת "עיצוב במה", יצחק צוקר ואורן ורשבסקי. השישה חשודים בעבירות של גרימת מוות ברשלנות וגרימת חבלות ברשלנות.

בעת האירוע שימשו החשודים בתפקידים הבאים: חברת "עיצוב במה" היא החברה שהקימה את גשר התאורה על-פי הסכם עם משרד ההסברה; דורון ואלעד לביא היו בעליה של חברת "עיצוב במה" ושימשו בתפקידי מנכ"ל וסמנכ"ל תפעול של החברה בהתאמה; טאימורז לאונידזה שימש כמנהל התפעול בחברה; אורן ורשבסקי שימש כמהנדס המבנה ויצחק צוקר שימש כיועץ הבטיחות באירוע.

על פי הודעת הפרקליטות, החקירה המורכבת גיבשה תשתית של ראיות לכאורה לפיה החשודים הנ"ל גרמו ברשלנות לקריסת גשר התאורה במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות בהר הרצל בשנת 2012, אירוע אשר גרם למותה של סגן הילה בצלאלי ז"ל ולפציעתם של חיילים נוספים. 

ההחלטה התקבלה לאחר שהסתיים שלב החקירה ואיסוף חומר הראיות, שכלל העברת חוות דעת מומחים מקיפה ויסודית מטעם המכון הלאומי לחקר הבנייה בטכניון לאחרונה.