נס אלוקי
נס אלוקיעטיפת הסינגל

יוסי טורצקי (30) גדל בישוב חשמונאים והיום נשוי + 3 ומתגורר בישוב טלמון שבחבל בנימין. כבר בגיל 16 בישיבה התיכונית היה מוצא את עצמו מנגן בחדר במשך שעות ומלחין שירים. מאז ועד היום כתב והלחין עשרות שירים, כאשר הנגינה תמיד התחברה עם משהו רוחני ועם מסרים משמעותיים.

המוסיקה היהודית עליה גדל, משבר רוחני שעבר במהלך שנות הישיבה הגבוהה, עבודתו האינטנסיבית עם נוער בעיר מודיעין ובישוב טלמון, כמו גם התחברותו הרוחנית לתורתו החסידית של הרב ארוש בפרט וברסלב בכלל - היוו את הרקע לכתיבת חלק גדול מהשירים, המתאפיינים באמירה ומסר חזק יחד עם פזמון קליט. ההשראה המוסיקלית שלו מגיעה מגל ההתחדשות במוסיקה היהודית המדברת על העומק והמורכבות בעבודת ה' יחד עם חשיפה אישית.

בימים אלה מסיים יוסי את העבודות על האלבום הבכורה בהפקתו המוסיקלית של ערן קליין. סינגל ראשון מתוכו תשאר איתי ראה אור לפני מספר חודשים. שירי האלבום עוסקים רובם ככולם באמונה בקב"ה. אמונה אשר אנו חווים כמאמינים בכל מיני זוויות ואתגרים במהלך חיינו.

לקראת יום העצמאות, בו אנו מודים לקב"ה בין השאר על קיבוץ הגלויות, משחרר טורצקי סינגל חדש יחד עם קליפ מרתק – נס אלוקי - המשלב את סיפורו האישי, יחד עם כלל ישראל. הוריו של יוסי עלו מאנגליה ואילו אישתו רותי– עלתה עם הוריה מאתיופיה במבצע שלמה לפני למעלה מ20 שנה. השניים נפגשו לראשונה בבני עקיבא, בהמשך התחתנו וכיום חובקים שלושה ילדים חמודים.

השיר נס אלוקי נמצא במגירה תוך כדי העבודה על האלבום של יוסי. המילים היפות אותם כתבה אברש בן ברוך, משוררת אשר אף היא עלתה מאתיופיה בצעירותה, ניתנו ליוסי להלחנה לפני שנים רבות. השיר הוא שיר אהבה לאומי בין בעל לאישתו אשר מבטא את הכיסופים של אלפי שנים לאחדות וחזרה לארץ אבותינו. השיר והקליפ מדגישים שלא מדובר על היסטוריה חולפת אלא על עובדות חיים אשר ממשיכות בתהליך הניסי במהלך גאולותינו.