מוריניו ופרס
מוריניו ופרסצילום: פלאש 90

לפני שלושה חודשים בתאריך 29/1/2014 נפגשו צ'לסי של מוריניו מול קבוצת ווסטאהם יונייטד למשחק במסגרת הליגה האנגלית.

צ'לסי הייתה חייבת ניצחון כדי להישאר בתמונת האליפות, גם ווסטאהם מצידה הייתה חייבת ניצחון או תיקו לכל הפחות כדי להישאר עוד עונה בליגת העל האנגלית.

המשחק נגמר בתוצאת תיקו מאופסת לאחר ששחקני ווסטאהם עשו בונקר מבוצר אל מול 39 בעיטות לשערו של שוער של פטר צ'ך שוערה של צ'לסי. בסיום המשחק תקף מוריניו בחריפות האופיינית לו ואמר: "הם שיחקו כמו במאה ה-19, היינו צריכים מקדחה כדי לשבור את החומה שלהם קשה מאוד לשחק כדורגל כשרק קבוצה אחת מגיעה לשחק, ככה לא משחקת קבוצה בליגה הטובה בעולם". 

קראתם נכון. ז'וז'ה מוריניו המאמן המזוהה יותר מכל עם שיטת הבונקר, יוצא במתקפה כנגד שיטה זו. 

המשחק המוכר ביותר של מוריניו כששיחק בבונקר היה בתאריך 28/4/2010, כשאינטר של אותו מוריניו הגיעה למשחק הגומלין של שלב חצי הגמר בקמפ נואו נגד ברצלונה. במשחק הראשון בין הקבוצות ניצחה אינטר 3-1 בסן סירו.

את המשחק השני פתח מוריניו בבונקר מפלצתי כששיחק בשיטת 9-1-1. עם הרחקתו של אדריאן מוטה בדקה ה-28 של המשחק הבונקר רק הלך וגבר ונתן לשחקני אינטר עוד סיבות למשחק אגרסיבי והגנתי במיוחד שלא נראה שנים באירופה.

משחק בונקר כזה לא נראה שנים רבות במסגרת ליגת האלופות ובטח ובטח שלא במעמד חצי הגמר המכובד לעיני העולם כולו. המשחק נגמר בניצחון של ברצלונה 1-0 קטן שנכבש רק בדקה ה-84, תוצאה שלא הספיקה לה לעלות לשלב הבא.

בסיום המשחק רץ מוריניו לחגוג בצורה פרובוקטיבית מול הקהל של ברצלונה שבתגובה הפעילה את הממטרות במגרש על מנת למנוע ממנו לחגוג על כר הדשא. מאותו ערב נפתחו עליו שוב ממטרות, הפעם של ביקורת מכל רחבי העולם. הביקורות הרבות טענו כי מוריניו מחריב את משחק הכדורגל ומרחיק צופים מהמגרשים. מאז מוריניו ושיטת משחקו במשחקים הגדולים זכתה לתואר המפוקפק -  "בונקריניו" ...

במשחק הראשון של חצי הגמר בין צ'לסי לאתלטיקו, שוב בלטה שיטת משחקו של מוריניו לרעה. אדון "בונקריניו" הכה שנית באצטדיון הספרדי ושכח לגמרי את מה שהוא בעצמו אמר על שיטת הבונקר שנעשתה נגדו רק לפני שלושה חודשים.              

משחק החצי גמר הראשון היה העתק מדוייק של אותו משחק שבו התבצרה אינטר מול ברצלונה, והרבה נקודות להשוואה יש בין המשחקים: שוב חצי גמר, שוב זה קרה מול קבוצה ספרדית ועוד פעם המאמן הפורטוגלי הורה לשחקניו לשחק בעשרים מטר שקרובים לשער במערך שקשה להבחין בו מי החלוץ ומי הבלם.                                                                                

 מה שעצוב יותר שכל זה קורה במעמד חצי גמר ליגת האלופות לעיני מילוני צופים בכל רחבי העולם, זה מתסכל מקומם ונותן תחושה שגזלו מאתנו את המשחק שאנחנו כל כך אוהבים.

מוריניו תמיד ישאר מוריניו, מאמן שלא אכפת לו מה שאומרים עליו, והתוצאות שהוא הביא בליגת האלופות מוכיחות את השיטה שלו – דגש על תארים ולא הדרך אליהם, או אם תרצו "המטרה מקדשת את האמצעים".  

שימו לב להישגים המרשימים של מוריניו בליגת האלופות בעשור האחרון: ה"מיוחד" זכה פעמיים בגביע עם שתי קבוצות שונות וחמש פעמים הגיע למעמד חצי הגמר. למרות שגם תיקו יספיק לאתלטיקו מדריד לעלות לגמר, תהיו בטוחים שמוריניו יודע מה הוא עושה ולמרות חיסורם של שחקני הרכב בכירים שלו, כמו צ'ך וטרי הפצועים ולמפארד ואובי מיקל המוצהבים, הוא הולך לנצח את חניכיו של דייגו סימאונה בגומלין הערב..

אז מוריניו הוא מיוחד או הזוי? תחליטו אתם...