הנחת הדגלון על קברו של סנ"צ ברוך מזרחי
הנחת הדגלון על קברו של סנ"צ ברוך מזרחידוברות המשטרה

אירועי "דגלון לנופל" של צה"ל והמשטרה התקיימו היום (רביעי) בהר הרצל בירושלים.

הטקס של צה"ל התקיים במעמד הרמטכ"ל - רב-אלוף בני גנץ, ראש אגף כוח האדם - אלוף אורנה ברביבאי, סמנכ"ל משרד הביטחון וראש אגף משפחות והנצחה - אריה מועלם, יושב ראש ארגון "יד לבנים" הארצי - אלי בן שם ויושב ראש ארגון אלמנות ויתומי צה"ל -  נאווה שהם סולן.

זו השנה ה-12 בה מתקיים אירוע "דגלון לנופל" בכל החלקות הצבאיות בארץ. במסגרת היוזמה, מונחים דגלים המעוטרים בסרט שחור על כל קבריהם של חללי מערכות ישראל.

מסיומו של הטקס בהר הרצל ועד ליום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה, תושלם הנחתם של דגלוני ישראל על קברם של כל חללי מערכות ישראל בבתי העלמין הצבאיים, בחלקות הצבאיות ובכל בתי הקברות ברחבי הארץ.

במהלך הטקס, הונחו על ידי חיילי צה"ל דגלוני ישראל על קברי הנופלים בהר הרצל והרמטכ"ל הצדיע לחללי צה"ל ולכל הנופלים במערכות ישראל.

גנץ אמר כי "מצבות החללים אומנם זהות למראה, והאדמה המכסה אותם היא אותה האדמה - אדמת ישראל אשר אהבו, אך כל אחד ואחת מהחיילים הקבורים כאן הוא גוון ייחודי של החברה הישראלית. שלל הגוונים הללו צובעים את דמותו של צבא ההגנה לישראל - צבאו של העם, צבא שהמשרתים בו מגיעים מכל קצוות החברה ובו הם מתאחדים למען מטרה אחת משותפת - השמירה על בטחון מדינת ישראל".

אריה מועלם אמר כי "בעיניים דומעות, בלב כואב ובתחושה של קדושה עומדים אנו כאן הערב בלבו של ההר הקדוש הזה, הר הרצל, כדי למלא את הציווי שנטלנו על עצמנו- לזכור את כולם. אנו ניצבים כאן מול מצבות הדומם כדי להצדיע, להצדיע לחללי מערכות ישראל על תרומת חייהם למען תהיה לנו ארץ".

הטקס של משטרת ישראל התקיים בחלקת חללי המשטרה בהר הרצל. במהלך הטקס בהר הרצל אמר המפכ"ל, יוחנן דנינו, "כמידי שנה אנו מתכנסים בחלקה מקודשת זו ומחבקים את יקירנו שאינם איתנו עוד, חסרונם הוא אובדן לא רק לחיים שנגדע ואלא גם לַחָיים אחריהם – המשפחות שלמדו על בשרן את משמעותה של המילה הנוראה מכל – השכול".

"מתחת לאבנים הרבות הפזורות בחלקה זו נחים להם על משכבם מיטב בנינו ובנותינו, ומעליהן חרוטים 1,417 שמות. 1,417 שוטרים שנפלו על משמרתם, שנקטפו בטרם עת, והותירו אחריהם רעיות ובעלים הלומי יגון, אב ואם אכולי כאב וצער, ילדים ותינוקות קטנים שלא יזכו להכירם. פניהם ושמותיהם, מייצגים את החברה הישראלית על כל מגזריה ועדותיה. תפקידיהם ודרגותיהם, מייצגים את קשת הפעילות הרחבה של משטרת ישראל, בהגנה על בטחונו האישי ושלומו של האזרח".

"בכל רגע בו שוטר מבצע את תפקידו, הוא נושא עימו את הערכים עליהם הגנו בגופם יקירנו שטמונים כאן בחלקה המיוחדת הזו ערכי מוסר וצדק, ערכי יושר, אומץ ואהבת המולדת. כמפקדה של משטרת ישראל, אני רואה בכך כבוד וגאווה גדולה, להניח את דגל משטרת ישראל על קברו של החלל האחרון שנטמן כאן בהר הרצל, בתקווה ובתפילה שהרשימה לא תתארך עוד".

המפכ"ל הוסיף כי נצ"מ ברוך מזרחי ז"ל נרצח במהלך פיגוע טרור, בערבו של חג הפסח האחרון, מירי שבוצע לעבר הרכב בו נסע יחד עם בני משפחתו, בדרכם לחוג את החג בבית הורי רעייתו, "האירוע כל כך טרי כך שהטקס היום מתחבר לנו להלוויה, הפצע עדיין פתוח וטרי בלב כולנו. אירוע מזעזע שנגע בכל אחד מעם ישראל. במהלך ימים אלו, למדנו להכיר משפחה נפלאה – הדס, הילדים, המשפחה הרחבה. אנו נעשה הכול כדי לעזור ולסייע. אנו ממשיכים במאמצים רבים לשים יד על המרצחים הארורים".