גדעון סער
גדעון סערצילום: פלאש 90

במענה למכתבו של ח"כ פרוש (יהדות התורה) בסוגיית חלוקת העיר בית שמש, השיב היום (רביעי) שר הפנים גדעון סער לח"כ פרוש כי חלוקת בית שמש כלל אינה עומדת על הפרק.

כזכור, בעקבות הדיבורים בתקופה האחרונה על רצון מחודש בקרב גורמים שונים בעיר בית-שמש, לחצות את העיר לשניים, לחצי חרדי ולחצי חילוני, שיגר לפני כחודש ח"כ פרוש, מכתב יוצא דופן לשר הפנים גדעון סער, שבו הוא קרא לו לדחות הצעה זו מכל וכל.

במכתב שנשלח לפני כחודש כתב פרוש: "בימים האחרונים נפוצות שמועות המדברות על כוונה מצד גורמים מסוימים להביא לחלוקת העיר בית שמש לשני חלקים – חרדי וחילוני. עצם הרעיון –דינו להידחות על הסף, וזאת לאחר שהליך הבחירות בוצע באופן דמוקרטי לחלוטין והבוחר אמר את דברו בשנית".

ח"כ פרוש המשיך ורמז במכתבו על פרובוקציה משפטית שתוכננה מראש על מנת לשבש את התוצאות הראשוניות בבית שמש, ושימוש ציני בטענות נלוזות על זיוף התוצאות, ומזהיר מפני שינוי מלאכותי של רצון התושבים באמצעות חלוקת העיר.

"אין זה סוד שעל נושא בית שמש הפכו גורמים אינטרסנטיים את העולם וכפו על העיר בחירות חוזרות" כתב הרב פרוש במכתבו. "כידוע הקלפיות בעיר היו פתוחות משעות הבוקר המוקדמות ועד שעות הערב המאוחרות באין מפריע וללא כל תלונה, וכל תושב היה רשאי לממש את זכותו האלמנטרית ולבחור עבור המועמד המועדף עליו. בסופו של יום התברר כי ראש העיר המכהן הרב משה אבוטבול נבחר שוב לראשות העיר".

"כעת, כפי ששמעתי, מבקשים ממך, כשר הפנים, להכריז על חלוקת העיר בית שמש לשני חלקים, ואני מקווה כי תדחה הצעה זו מכל וכל".

ח"כ פרוש סיים את מכתבו באזהרה כי חלוקת העיר תוביל בהכרח לגל של בקשות דומות כאשר גם בירושלים יהיו מי שיתבעו לחלק אותה. "רעיון כזה" כותב ח"כ פרוש. "אף עלול להוביל לבקשה דומה של חלוקת העיר ירושלים לשלושה חלקים: חלק לחילונים, חלק לחרדים וחלק לערבים". לסיום כתב: "אבקשך לדחות כל בקשה לחלוקת העיר בית שמש שנוגדת את רצון התושבים וכל מטרתה היא להנציח את האיבה ואת המחלוקת בעיר".

כאמור, היום השיב שר הפנים גדעון סער לפניית ח"כ פרוש, והודיע כי העניין אינו עומד על הפרק.