נתנהל יהלומי
נתנהל יהלומיפלאש90

זו כבר השנה השנייה בה מתכנסים חבריו של רב טוראי נתנאל יהלומי הי"ד, לוחם התותחנים שנהרג בגבול ישראל-מצרים בספטמבר 2012, בבית הוריו שבישוב נוף איילון לשבת חברים בתאריך בו חל יום הולדתו.

כ-30 חברים שלמדו עם נתנאל בישיבת ההסדר במעלות ושירתו איתו במחלקה, הגיעו לזכור אותו ביום הולדתו. "נתנאל היה אמור לחגוג השבת 22. יש לכל החברה קשר קרוב עם משפחת יהלומי במשף כל השנה ופעם בשנה אנחנו מתכנסים לשבת יחד לזכרו", מספר רועי פינטו שהיה חבר טוב של נתנאל.

בשבת השתתפו גם מי שפיקד אז על נתנאל, סרן בנימין וינטר, וכן חברו מתי יאלובסקי שנפגע בעצמו באירוע.

נזכיר כי יהלומי נהרג מאש מחבלים שחדרו לישראל תחת מסווה של פליטים אפריקנים ותקפו כוח צה"ל באזור הר חריף. מאז מותו שמרו חבריו למחלקה על קשר עם הוריו, שמואל וטובה, ועם בני משפחה נוספים. במהלך השבת שמעו החברים שיעור בנושא בחירה חופשית וקיימו פעולות שונות לזכרו וכן ערכו טיול לאתר בקצה הישוב שעתיד להיות מצפה חדש לזכרו של נתנאל הי"ד.

אביו של נתנאל, הרב שמואל יהלומי, בוגר ישיבת כרם ביבנה אמר בהתרגשות "הייתה לנו שבת מיוחדת במינה. להיות קרובים לחברים של נתנאל מהפלוגה זה דבר שמחמם את הלב וגורם לנו להרגיש כמו משפחה אחת גדולה. הקשר החם הזה של החברים של נתנאל עימנו, היא קיום ממשי של מצוות 'ואהבת לרעך כמוך' שהופיעה בפרשה שעברה. אני מרגיש שערך התורה שרכשתם בישיבת ההסדר הוא שעיצב את אישיותכם ואני מעריך את ההקרבה הגדולה של כל אחד מכם לבוא ולקיים עימנו את השבת החופשית האחרונה של 'בין הזמנים' ".

בתוך כך, עשרות ישיבות ההסדר ברחבי הארץ יערכו השבוע אזכרות לחללים בוגרי הישיבות שנפלו במערכות ישראל. מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר כי לאיגוד יש 180 חללים שנפלו במערכות ישראל כאשר האחרון שביניהם הוא טוראי נתנאל יהלומי הי"ד.

איתן עוזרי, מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר, מתייחס לאירועים הצפויים ואומר: "חיילי ובוגרי ישיבות ההסדר תורמים למדינה כבר יותר מ-50 שנה בכל תחומי החיים ואף לביטחון מדינת ישראל , בחייהם ולצערנו לעיתים אף במותם. ביום זה איגוד ישיבות ההסדר ועשרות הישיבות זוכרים את 181 נופליהן ששילבו בין הקדש ובין החול ומסרו את נפשם על הגנת הארץ לאורך השנים. אנו כואבים את כאבן של המשפחות השכולות ומרכינים ראש על לכתם בטרם עת של הלוחמים הצעירים, בוגרי ישיבות ההסדר בתוך שאר חללי מערכות ישראל".