טיראווי מבהיר עמדות
טיראווי מבהיר עמדותצילום מסך. מבט לתקשורת הפלשתינית

חבר הוועד המרכזי של פת''ח, תאופיק טיראווי, פסל לאחרונה מספר פעמים ובפומבי אפשרות של דו-קיום עם ישראל, וקרא "לחזור לעקרון של פלשתין אחת מהנהר לים".

בראיון בערוץ הטלוויזיה אל-מנאר של חיזבאללה, ציין טיראווי כי "אין מלפנינו פתרון מלבד הפתרון ההיסטורי שהציגה פת"ח ב-1968", כך מדווח מכון 'מבט לתקשורת הפלשתינית.

טיראווי שב והדגיש את עמדתו זו גם בשבוע שעבר כשאמר כי "המולדת... כל פלשתין מהנהר שלה ועד לים שלה".

את דבריו אמר בערוץ היוטיוב שלו תוך שהוא קורא לפלשתינים לעמוד מאחורי גישתו זו: "אנשינו, אנשי עזה... תשובו... לחיק המולדת, אשר מייצגות אותה עזה והגדה, מייצגת אותה פלשתין, כל פלשתין, מהנהר שלה ועד לים שלה. זאת המטרה שלנו, זה האור המאיר לנו את הדרך, אלו העקרונות שלנו בתנועת פת"ח: פלשתין - עזה היא חלק ממנה, הגדה חלק ממנה, והיא חיפה, יפו, עכו והיא כל פלשתין, אשר תהיה עבורנו מדינה עצמאית אם ירצה אללה".

ב'מבט לתקשורת הפלשתינית' מבהירים כי אמירתו של טיראווי לפיה "אין מלפנינו פתרון מלבד הפתרון ההיסטורי שהציגה פת"ח ב-1968", אינה ניתנת לפרשנות אחרת למעט קריאה נוספת להחרבת ישראל דרך מאבק מזויין.

אנשי 'מבט' מזכירים כי אמנת אש''ף נכתבה לראשונה ב-1964 וקראה ל"שחרור" פלשתין, כלומר, להחרבת מדינת ישראל. בגרסה זו של האמנה נכתב כי אין לאש''ף "תביעה לריבונות טריטוריאלית בגדה המערבית בממלכה הירדנית ההאשמית, וברצועת עזה", אך לאחר שיהודה ושומרון ורצועת עזה עברו לשליטה ישראלית בעקבות מלחמת ששת הימים ב-1967, אש"ף ניסח מחדש את האמנה שלו ב-1968, כאשר בנוסח זה הוא כן תובע ריבונות על שטחים אלה שבעבר היו בשליטה ירדנית ומצרית.

עוד מזכירים אנשי 'מבט' כי האמנה משנת 1968 מזכירה תשע פעמים את "המאבק המזוין" או את "המהפכה המזוינת", ומצהירה כי "המאבק המזוין הוא הדרך היחידה לשחרור פלשתין," והיא מאיצה ב פלשתינים לפעול לשם "הכשרתו למאבק המזוין". עמדות אלו הובילו מדינות רבות בעולם להכיר באש''ף ובפת''ח כארגוני טרור.