הפגנת 100 שופרות בלב ניו-יורק: עשרות יהודים קיימו הפגנה בלב ניו יורק על רקע הניסיון מצד קבוצות שונות "לחדור" למצעדים קהילתיים למען מדינת ישראל.

המפגינים השבוע טענו כי מדובר בקבוצות המגדירות עצמן "אוהבות ישראל" אך לא פוסלות חרמות על מוסדות ישראלים שונים בקו הירוק ומחוץ לקו הירוק.

כך למשל אפשר למצוא בצעדה השנתית "אוהבי ישראל" שכלל לא מתנגדים לחרם על בנק לאומי למשל מאחר ואחד מסניפיו פועל מתוך מעלה אדומים.

מארגני ההפגנה, בראשות תושב ניו-יורק ריצ'ארד אלן, תקעו בשופרות למען "מדינת ישראל הנפלאה ורבת התהילה" כהגדרתם. קול השופרות נשמע מרחוק, סיפרו המשתתפים.

לדעת מארגני ההפגנה, על מוסדות הקהילה, כמו הפדרציות המקומיות רבות הכח והמימון, לאסור את השתתפותן של קבוצות המעודדות חרם נגד ישראלים. קבוצות אלה רק מתיימרות להיות ידידותיות לישראל, אמרו המפגינים, ולמעשה הן עויינות לישראל ולכן אין לתת להם לגיטימציה.

המפגינים קיוו, שמארגני המצעד הקהילתי השנתי למען ישראל, שיתקיים בקרוב, יקחו ללב את מחאתם.

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד בכנסת, ח"כ יריב לוין, שיבח את המפגינים. לוין כתב למפגינים, כי הוא "נרגש ביותר מתומכי ישראל ומן הצועדים הבלתי נלאים במצעד השנתי ומגבורתם של כל כך הרבה ידידי ישראל המעורבים במצעד, ואשר קוראים לעשות דה-לגיטימציה לאלה שעושים לישראל דה-לגיטימציה".

לדברי יו"ר הקואליציה, "אין זה הגיוני או סביר שתומכי ישראל יקבלו בהבנה או יעלימו עין או ישתפו פעולה בעקיפין עם קבוצות מחרימות, BDS, אשר מייצגות את ההפך מתמיכה בישראל". לוין אמר גם, ש"סירוב להכיר בזכותה הריבונית של ישראל להחזיק בעמדה משפטית בלתי תלויה בנושא כלשהו בעל חשיבות לאומית -- אינה לגיטימית".

"מדינת ישראל קמה בזכות היסטורית, משפטית ודתית בלתי ניתנת לעירעור. בכוחות משותפים דרכנו הצודקת תגבר על כל אלה המבקשים לפגוע בקיום יהודי ובחיים היהודיים בארץ אבותינו", כתב לוין.

עותקים ממכתבו של יו"ר הקואליציה יריב לוין, ושופרות מאולתרים בצבע כחול-לבן, חולקו לכל מפגין כמזכרת.