הר הרצל
הר הרצלצילום: פלאש 90

משפחתו של חלל צה"ל, ציון טייב זכרו לברכה, שנפל במלחמת יום הכיפורים במוצב החרמון, פתחה אמש לטענתה את קברו בהר הרצל, הוציאה את הארון ללא אישור וגילתה כי הוא ריק.

טייב התגייס לצה"ל במאי 1973 ושירת בפלוגת קשר בחטיבה המרחבית נפח. הוא סופח ככל הנראה למוצב החרמון כמה ימים לפני פרוץ המלחמה, ואז נותק הקשר שלו עם משפחתו. לטענת המדינה הוא נפל בקרבות ולאחר שגופתו התגלתה בקבר אחים בחרמון, היא זוהתה והועברה לקבר אחים בנהריה ובמהלך השנים הובאה לקבורה בירושלים.

במשך כל השנים האשימה משפחת טייב את צה"ל, את משרד הביטחון, את היועץ המשפטי לממשלה ואת הרבנות הצבאית בהתרשלות באופן הזיהוי והליך החקירה של מות בנם. המשפחה טענה כי לאורך השנים לא קיבלה עדות או ראיה ודאיות ומספקות בדבר גורלו ודרשה חקירה רחבה. לפני חודש דחה בג"ץ את בקשתם לפתוח את הקבר על מנת לערוך בדיקת DNA.

בני המשפחה מבקשים את התפטרותה של ראש אכ"א, אלוף אורנה ברביבאי, בשל הטיפול הכושל ולמנות קצין חוקר חיצוני שיבדוק את הפרשה.

מדובר צה"ל נמסר: "בקשתה של המשפחה לפתיחת הקבר נידונה על ידי בג"ץ, אשר קיבל את עמדת המדינה וקבע כי מדובר בזיהוי ודאי, ועל כן אין מקום לפתיחת הקבר. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה ככל שיידרש".