דגלים בשכונת רמות אשכול בלוד
דגלים בשכונת רמות אשכול בלודמקד"צ מעוז

תלמידי המכינה הקדם צבאית בלוד יצאו בסוף השבוע האחרון יחד עם תושבי שכונת רמת אשכול אשר 75% מתושביה ערבים,  למבצע 'מניפים את הדגל'.

תלמידי המכינה עברו בבתי התושבים והציעו להם לתלות דגל בחלון הבית, כאשר באותה הזדמנות בדקו התלמידים האם יש צורך בעזרה נוספת אצל המשפחה.

''זו ציונות'' סיפר אחד התלמידים שהשתתף במבצע, "הנפת הדגל כלפי חוץ הייתה משנית לעומת הנפת הדגל בלב התושבים הוותיקים והשמחה בעיניהם לראות את השכונה מתמלאת בדגלים".

ראש המכינה, הרב עוזי חובב, אחיו של סרן אריאל חובב הי"ד שנרצח בפיגוע בצומת המשטרה הבריטית, הסביר "מדהים לראות את קידוש ה' שעושים תלמידים צעירים בוגרי שמינית. שכונה שעד לפני כשנתיים, היתה שוממה מכל סממן יהודי, הפכה למקור של כח כאשר כל יהודי נושא בגאון את דגלו-גאותו-אמונתו ואומר ברבים מדינת ישראל היא מדינת היהודים".

"שמחה עצומה לראות את התורה הגואלת שצומחת בבית המדרש במסירות ועמל מתגלמת בצדדים מעשיים כה נעלים", הוסיף הרב חובב.

גם תושבי השכונה הוותיקים לא נותרו אדישים למבצע, אחד מתושבי השכונה סיפר כי "השינוי שמתחולל בשכונה בשנתיים האחרונות הוא מדהים! אם לפני שנתיים פחדתי להסתובב ברחובות בשעות מסוימות ובאזורים מסויימים ורק רציתי לברוח מכאן היום אני גאה להיות חלק מהשכונה ואני קורא לעוד בנים ובנות מבני הציונות הדתית להצטרף אלינו לעשייה הכי ציונית שיש למדינה להציע בשנים אלו".