האלפים בחברון
האלפים בחברוןמועצת קרית ארבע-חברון

ברחבת מערת המכפלה התקיים אמש טקס פתיחת אירועי יום העצמאות ה-66 שנים למדינה ו-46 שנים לחידוש היישוב היהודי בחברון.

בטקס בהנחיית תושב המועצה שלמה לוינגר השתתפו רבה של קריית ארבע חברון הרב דב ליאור, ראש מועצת קרית ארבע חברון מלאכי לוינגר, חברת הכנסת אורית סטרוק, מפקד מרחב חברון נצ"מ ישראל טל, מח"ט יהודה אל"מ אבי בלוט, אישי ציבור ואלפי משתתפים.

במסגרת הטקס התקיים מופע של צוות האחים גת. במהלך הטקס הודלקו חמש משואות על ידי תושבים מהמועצה, שחלקם עברו מכשולים קשים במהלך חייהם, אך מאפיינת אותם היא העובדה שהמכשולים לא מנעו מהם להקדיש את חייהם לטובת הכלל.

בין מדליקי המשואות ניתן למנות את שי בִּן נון שגדל והתחנך בקרית ארבע חברון, שירת בחטיבת כפיר גדוד לביא ושימש כמפקד בבקעת הירדן. לפני כשלוש שנים נפגע קשות בתאונת דרכים ועבר שיקום קשה בו לא ויתר ולמרות התחזיות שלא ילך, הצליח לצעוד וללכת בכוחות עצמו. כיום הוא מתנדב בפינה החמה לחייל שם הוא תורם את חלקו לחיילי האזור.

את המשואה השנייה הדליקו בני הזוג וורד ופּוֹל פורת המתגוררים בקריה כ 33 שנים. בנם נחשון ז"ל נולד עם תסמונת דאון והיה מושא גאוותם והסב להוריו שמחה ונחת רוח עד לפטירתו לפני כ-5 שנים בגיל 21. בני הזוג הנציחו את זכרו על ידי מפעל שיקל על משפחותיהם של ילדים עם צרכים מיוחדים והקימו יחד עם מועצת קרית ארבע חברון והביטוח הלאומי מועדונית שיקומית ע"ש בנם.

מדליקת המשואה השלישית הייתה פורטונה לוּבֵר שעלתה לארץ מארצות הברית. פורטונה היא אמנית העוסקת בציור ובצילום, שהקימה בהתנדבות תערוכת אמנים מכל רחבי הארץ למען תושבי קריית ארבע חברון.

את המשואה הרביעית הדליקה דינה סָמְטֶה שעלתה מהודו לפני כ-6 שנים והגיעה עם משפחתה לקרית ארבע חברון. דינה נולדה לקוית ראיה ובגיל 6 התעוורה לחלוטין. כשהגיעה לארץ החליטה שמכשול זה לא יעצור בעדה מלעזור לאחרים. כיום, היא מתנדבת במועדונית שלווה בירושלים ומשתתפת במקהלת ילדי שלווה ונוסכת בחבריה וחברותיה שמחה, תקווה, ורצון להצליח.

את המשואה האחרונה הדליקו יוסף ומלודי הרטוב שעלו מארצות הברית שהחליטו להקדיש את חייהם בקיום מצוות הכנסת אורחים. מדי שבת הם פותחים את ביתם לאנשים מכל רחבי העולם שבזכותם זוכים להכיר את עיר האבות על שכונותיה וסמטאותיה, ומחדירים באורחיהם ציונות, אהבת הארץ והמולדת.

ראש מועצת קרית ארבע חברון מלאכי לוינגר ציין בדבריו, "במהלך היום פקד עם ישראל את בתי הקברות וברגע זה אנחנו מגלים את עוצמת המדינה, את גדולתה ואת היקף התפתחותה. "ועל הכל אנחנו מודים לך"- ברגעים אלה אנו מודים לריבון העולמים על כל החסד האדיר שהשפיע עלינו כאן במדינתנו, ועל כל הטוב שמקיף אותנו ב-66 השנים האחרונות. תמונה שהבהירה לי איזו עוצמה נטועה כאן, באה בדמותם של בני הנוער שעמדו אתמול על במת היזכור והנציחו את זכרם של חבריהם שהיו בני נוער כאן בעיר האבות. ישבתי בקהל וחשתי גאווה על הנוער הנפלא שגדל כאן ומסוגל לא רק לזכור, אלא גם לפעול ולקדם את כולנו".

"כמו במדינה כולה, גם בקרית ארבע חברון יש לנו ערב יום העצמאות ה-66 הרבה על מה להודות: תמונות רבות מהשנה האחרונה חולפות לנגד עיניי אך נראה שההודאה הגדולה ביותר היא על הזכות שזכינו בערב פסח האחרון לחזור על מעשי אבות ולהכנס לבית השלום. סוף סוף זכה עם ישראל להרים את קומתו וסוף סוף זכתה עיר האבות לאחר שנים רבות להתיישבות חדשה ולאכלוס של בית שמהווה חוד חנית להמשך קניית בתים רבים שעוד ייגאלו כאן בעיר האבות ובכל מרחבי ארץ ישראל. בדבריו הודה לוינגר למח"ט יהודה אל"מ אבי בלוט: "שליווה אותנו במסירות בשנים האחרונות ובקרוב ימשיך בהמשך דרכו הצבאית. תודה לך אבי המח"ט היקר שלנו על כל מה שנתת ובטוח שעוד עתיד גדול נכון לך. ברגעים אלה קבל את תודתם והוקרתם של כלל תושבי קרית ארבע חברון ובשם כולנו אני מצדיע לך", הוסיף.

מפיקת האירוע מטעם המתנ"ס המקומי, יעל שטיגליץ, מסכמת ואומרת כי "בעצם האירוע המקסים והמושקע אנחנו רוצים להראות את ההתרחבות והעצמה של קהילת קריית ארבע חברון, כאשר גם מדליקי המשואות הם כולם בסימן נתינה ותרומה לקהילה".