בלת הפנים לסגל הדיפלומטי
בלת הפנים לסגל הדיפלומטיקובי גדעון - לע''מ

נשיא המדינה שמעון פרס ערך הערב (שלישי) בגינת בית הנשיא את קבלת הפנים המסורתית ביום העצמאות לכבוד הסגל הדיפלומטי בהשתתפות שר החוץ אביגדור ליברמן, השגרירים המוצבים בישראל ונספחים צבאיים.

הנשיא ניצל את העובדה שכל השגרירים הזרים נמצאים בבית הנשיא וקרא להם להפעיל לחץ כבד על החמאס ולהציג עמדה ברורה לפיה אין לשוחח עם ארגון הטרור ולקבל את הלגיטימיות של הסכם הפיוס, אלא אם יתקיימו תנאי הקוורטט, נטישת הטרור, הכרה במדינת ישראל וכיבוד הסכמים קודמים.

"אני יודע כי אכפת לכם ממדינת ישראל כפי שלי אכפת. אני קורא לכם, שגרירי המדינות השונות- להפעיל לחץ על חמאס לקבל את תנאי הקוורטט לטובת השלום. עליכם להבהיר להנהגה בעזה כי עליהם להחליט מה הם רוצים, שלום ורווחה או טילים? עליכם להבהיר כי אף אחד לא יממן לארגוני הטרור נשק וטילים על מנת לפגוע בחפים מפשע".

יחד עם זאת הדגיש הנשיא כי מדינת ישראל שואפת לשלום עם כל שכנותיה ואמר כי "אסור לנו לאבד את התקווה לשלום ועלינו לחדש את המשא ומתן עם הפלסטינים. לאף אחד מהצדדים אין אלטרנטיבה אחרת, אף אחד מהצדדים אינו יכול לחיות בשלום ללא הצד השני".

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר בנאומו כי החמאס בדרכו להשתלט על הרשות הפלסטינית אך ישראל נחושה למנוע מהחמאס להפוך את יהודה ושומרון לעזה. "מה שאנו רואים ושומעים בעקבות הפגישה אתמול בין אבו-מאזן לחאלד משעל, ומה שקורה ביהודה ושומרון, מלמד שהחמאס בדרך להשתלט על הרשות הפלסטינית. לא משנה מתי יהיו הבחירות-החמאס ינצח בהן, ומי שאחראי על כך הוא אבו-מאזן שפעולותיו העלו את החמאס לשלטון בעזה ועכשיו הן יעלו את החמאס לשלטון גם ביהודה ושומרון.

השר ליברמן הדגיש כי "לצערנו, יש גם כאלה, במיוחד באירופה שאינם רוצים לראות זאת וגם כשיו"ר הרש"פ חותם על הסכם עם ארגון שקורא במוצהר ובגלוי להשמדתה של אותה מדינה שאתם כאן היום חוגגים את עצמאותה, הם מאשימים את ישראל".

ליברמן הוסיף כי "אנו מצפים מהקהילה הבינלאומית לעמוד מאחורי הצהרותיה ולדרוש מחמאס לקיים את שלושת תנאי הקוורטט".