דוד אדמוב, חייל הנח''ל שדרך נשק לעבר פרובוקטור פלסטיני בחברון, משחזר את רגעי התקרית שהסעירה את הרשתות החברתיות והובילה למרד הוירטואלי הראשון בצה''ל.

אדמוב בן ה-19 התראיין לערוץ 10 בניגוד לדרישת צה''ל שאסר זאת. את יום העצמאות הוא העביר בכלא 6.

"אני שלם עם איך שפעלתי, הייתי בסכנת חיים. הרגשתי מאוים לא רק כלפיי אלא גם כלפיי הסובבים אותי", אמר אדמוב. "כשדרכתי את הנשק אפשר היה לראות בסרטון שהם נרתעו, הם זזו אחורה. מיד אחר כך עליתי בקשר וביקשתי שיגיע תגבור".

החייל טען כי הסרטון שהופץ לאחר התקרית מראה רק מעט ממה שקרה בפועל, כאשר נערים פלסטינים החלו להקיף אותו.

"היו שם עוד הרבה אנשים וראיתי שהדברים מתחילים להתחמם, מקדימה ראיתי שאנשים מצלמים ומאחורי מגיעים עוד פלסטינים עם ידיים בכיסים וזה לא פשוט. עם כל הכבוד, זה גם החיים שלי. מהצדדים התחילו להגיע נערים בני 17 ו-18 וראיתי שהם מתחילים להרים אבנים מהרצפה", משחזר החייל, שמבקש לחזור ולשרת כלוחם מן המניין.

"להיות לוחם עבורי זה הכל. זאת הגאווה הכי גדולה שיש ובגלל זה אני עושה עכשיו את כל המאמצים שאני יכול בשביל לחזור ולהיות לוחם".

באם ייקלע שוב לסיטואציה דומה, אדמוב מבטיח שיפעל בדיוק באותה דרך. "אני אחזור ואני אגיד עוד פעם, לכל החיילים, הלוחמים ולכל החיילים לא משנה באיזה תפקיד. כשאתה מרגיש שאתה בסכנת חיים אל תחשוב פעמיים".

אמש, בחגיגות יום העצמאות ברחבת מערת המכפלה, נאם מפקד חטיבת חברון אל''מ אבי בלוט והתייחס במרומז לסערת "דוד הנחלוואי". המח''ט אמר כי הוא מגבה את חייליו גם כשיש צורך לדרוך נשק וזכה לתשואות רבות מצד הקהל.

"אני כמח"ט מגבה את הלוחמים ומצפה מהם לעמוד גאים על משמרתם - לדרוך נשק כשצריך, לקלוע למטרה כשצריך והכל בשום שכל, בהחלטה, בקור רוח, ללא איבוד עשתונות ובטהרת הלשון כיאה ללוחם הישראלי", אמר אל''מ בלוט.