חוגגים עצמאות בחומש
חוגגים עצמאות בחומשערוץ 7

400 בני נוער מכל הארץ עלו לחומש לתפילת שחרית חגיגית של יום העצמאות.

בחומש מספרים כי חלק מבני הנוער השכימו קום וחלקם כלל לא הספיק לישון עם תום הסעודות והמסיבות עם משפחותיהם ובמוסדות החינוך בליל יום העצמאות. אל בני הנוער הצטרפו הזמר החסידי יהודה כץ שהינו מתלמידיו של הרב שלמה קרליבך רבנים ומחנכים.

אחד המחנכים שהשתתף היה הרב אהרון טרופ מבית אל, ראש ישיבת בני צבי שאמר למשתתפים, "אנחנו רוצים לרוץ קדימה ולהביא איתנו את כל עם ישראל. 'וייחן שם ישראל כנגד ההר' כאיש אחד בלב אחד. בהמה רצה קדימה בלי להתחשב באף אחד אך בני אדם שיודעים מה המטרה יודעים גם להתחשב באחרים. יודעים לחשוב, להתחשב, להבין את המורכבויות ולהמשיך קדימה בכל המרץ אל ראש ההר. נמשיך להעפיל אל ראש ההר, לבנות את חומש, לבנות את ארץ ישראל, אני מאחל ומאמין שישיבת חומש תלך ותתפתח עד לבניין שלם".

הצועדים לקחו עימם חליליות, חליל צד וגיטרות והצטרפו בנגינה, שירה וריקוד אל יהודה כץ ששר את ההלל עם מיטב מניגוני ר' שלמהל'ה קרליבך.

אחד הצעירים שהגיע מירושלים עם 50 מחבריו סיפר לערוץ 7 "לרוב הקבוצה זו הפעם הראשונה שאנחנו בחומש ואני פשוט המום מהנוף המדהים, זה פשוט לא נורמלי אני רואה את תחנת הכח בחדרה, מגדלי עזריאלי. פשוט מטורף".

לשאלה מדוע בחרו דווקא היום לעלות לחומש למרות שמדובר באירוע ללא אישור ואבטחת צה"ל השיב, "החברים החליטו להגיע היום לחומש כתגובה לכך שצה"ל ביטל את הארוע המסורתי של פסח בחומש. שמענו על הקשיים הגדולים שעוברים הבחורים בחומש ביום יום והחלטנו שביום העצמאות במקום סתם לטייל או ללעוס בשר פשוט נבוא לחזק ולשאוב כח מישיבת חומש".

לאחר התפילה והריקודים הממושכים השתתפו הצועדים בתכנית שיעורים מפי ראש ישיבת חומש הרב אלישמע כהן, הרב טרופ ורבנים נוספים.

הרב אלישמע כהן אמר למשתתפים 'ביום העצמאות אנו מודים לה' על שהחזיר את ה'צבע' לפנים של עם ישראל אחרי 2000 שנות גלות והשואה הנוראה שעברנו. אך אחרי הגירוש מגוש קטיף וצפון השומרון ירדה קרנם של ישראל וארץ ישראל ואנו חשים קושי להודות על המתנה הנפלאה שכעם 'ירקנו עליה' ואיננו מכירים בערכה.

אנו עומדים בחומש כשליחים של עם ישראל לומר לה' יתברך עם ישראל אוהב אותך ורוצה את המתנות הגדולות שאתה נותן לו. לא ממשלה כזאת או אחרת ולא חק כזה או אחר יבטל אותנו מהנאמנות אליך ולכן ביום הזה יהודים מרגישים רצון פשוט להודות לה' דוקא בחומש ת'ו מקום שמחבק את המתנה האלוקית שזכינו לה בדור האחרון. ואכן מי שהיה בהלל בחומש ראה מה זה הלל אמיתי ושמחה גדולה של עצמאות אמיתית".

בחומש מציינים כי "בדרך לשבי שומרון קיבלנו תזכורת חיה ו..חמה על חשיבות האחיזה היהודית בחומש. כאשר חלפנו ליד הכפר הערבי בורקה הושלכו לעברנו בקבוקי תבערה בידי 'השכנים' מהכפר אולי מתוך תסכול למראה האחיזה היהודית ההולכת ומתחזקת בשבע השנים האחרונות בחומש".