קבר דוד המלך
קבר דוד המלךצילום: פלאש 90

הרב שמחה הכהן קוק, רב העיר רחובות, מזהיר כי ממשלה שתמסור לאפיפיור את החדר מעל קבר דוד, תיזכר לדיראון עולם.

"לפני עשרים שנה רצו לעשות מעשה דומה, למסור את מקום קבורתו של דוד המלך, והיום שוב", מספר הרב קוק בשיחה עם ערוץ 7.

"תארו לעצמכם אם עם אחר היה עושה מעשה דומה... היינו זועקים, וכעת כשיהודים עושים את זה כולם שותקים, אנחנו מידרדרים לתהום עמוקה".

לדבריו כל רבני ישראל קבעו כי קברו של דוד המלך הוא בהר ציון. "הבן איש חי חיבר שיר מיוחד, האר"י הקדוש אישר את הקברים בארץ ישראל וכך כתב רבי משה חגיס. המהרי"ל דיסקין ורבי שמואל סלנט רבני ירושלים קבעו על מי שהסתפק שזה מקום קבורת דוד המלך, שהוא רשע וגס רוח. מחר יבואו ויגידו שרבי שמעון בר יוחאי לא קבור במירון... לאן הגענו?".

הרב קוק טוען כי על פי הפרסומים בלי התקשורת באיטליה, העיסקה מסירת הקבר כבר חתומה. "כבר חודשים שמפרסמים בוותיקן שהכל מוסכם, ושמוסרים את קבר דוד המלך, לאן אנחנו נופלים? אם יתנו לקתולים את החדר מעל קבר דוד, לא נוכל להתפלל שם.

"זה כאילו שהיהודים מודים לנוצרים שהם ממשיכי דוד המלך. יבואו לכאן צעירים יהודים להתפלל ובמקום זה יראו מיסות של נוצרים. מי יודע אם זה לא יגרום לגל של התנצרות. מה נגיד בעולם העליון שחיינו בדור שנתנו לנוצרים את קבר דוד? ממשלה שעושה דבר כזה אסור שתהיה שייכת לעם ישראל, זו ממשלה אנטי ישראלית. איך נוכל להתפלל כשמעלינו צלבים שבצילם שחטו יהודים? האם שכחנו את הפוגרומים?".

הב קוק פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקש ממנו למנוע את מסירת קבר דוד. "אדוני ראש הממשלה, עצור בך. איך אתה לא בוש ונכלם?".