תנועת אריאל
תנועת אריאלתנועת אריאל

בכיתה ו' מתחילות חגיגות הבת מצווה, הבנות נרגשות ומתלבטות איזה תסרוקת תתאים לשמלה החדשה שקנו, באיזה מקום יערכו את בת המצווה ואיזה הפעלה תהיה למוזמנות.

אבל לא כולן יכולות לציין את המאורע בצורה מיוחדת ובכדי לחזק את המודעות לעניין הציעה גליה בן שושן, הקומונרית של סניף אריאל גב"ש בירושלים מבנות כיתה ו' לארגן אירוע בת מצווה למשפחה שאינה משגת בידה הדבר.

הבנות נענו בשמחה, וארגנו בת מצווה למי שלא יכלה לחגוג את המאורע קודם לכן.   

"שבט נווה של בנות כיתה ו' הוא שבט בוגר ורציני, חשבתי שהן יכולות להרים אירוע מסוג זה שיראה להן שלא כולן יכולות לחגוג בת מצווה ושזהו לא עניין מובן מאליו", אומרת בן שושן.

"בנוסף, רצינו שהבנות יפעלו בסניף ויבנו משהו ביחד, ובאמת זה גרם להן לבוא יותר לסניף ולפעול ביחד כשבט. את הבת לה חגגנו את בת המצווה, הכרנו דרך חברה שמתנדבת בעמותת 'זכרון מנחם', סיפרתי לה שאנחנו רוצות לעשות פעילות כזו והיא אמרה שבטח בעמותה יש מישהו שישמח על היוזמה הזו, נמצאה משפחה וכך נוצר הקשר בינינו והתחלנו להפיק את האירוע".

בן שושן מוסיפה לספר על הארגונים לחגיגה, "המדריכה חילקה את הבנות לוועדות, כל ועדה היתה אחראית על משהו מסוים והן ממש דאגו להכל, מהזמנות לבת מצווה עד לקייטרינג ואולם. הן הלכו לעשות שנורר בירושלים והצליחו לתרום למעלה מ-2000 שקלים לטובת האירוע. יצרנו הפעלה מהנה לבת המצווה שמתאימה לגיל הזה, שהוא גיל מיוחד.

"המשפחה מאוד התרגשה מהאירוע, אמרה שהפעילות עברה בצורה טובה ושהילדה מאוד נהנתה, האמא התרגשה במיוחד וגם שמענו שב'זכרון מנחם' מאוד התרשמו מהאירוע שהחניכות הפיקו".