פ

הווטרנים חוגגים את הניצחון על הנאצים

למעלה מ-500 ווטרנים (ותיקי מלחמת העולם השניה מהצבא האדום - ח"ע) ובני משפחותיהם מכל רחבי המדינה, קיימו היום (חמישי) את חגיגת הניצחון על גרמניה הנאצית באולם מועצת העיר ירושלים.

אל החוגגים הצטרפו השרה לקליטה ועליה ח"כ סופה לנדבר, סגן שר החוץ ח"כ זאב אלקין, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, יו"ר ברית ותיקי מלחמת העולם השנייה אברהם גרינזייד, חיילי צה"ל, נציגי תנועות הנוער ועוד.

הטקס התקיים באולם מועצת העיר ירושלים לאחר שהצעדה המסורתית של הווטרנים שהייתה אמורה להתקיים כמידי שנה במרכז ירושלים בוטלה בשל מזג האוויר.

שרת הקליטה, סופה לנדבר, אמרה לווטרנים, "אנו מצדיעים לכם על כל מה שעשיתם ועל המלחמה שלחמתם. מדינת ישראל יודעת מהן מלחמות ואבדן ויודעת מהו אומץ לב וחוזק אותו אתם הפגנתם. אנו מצדיעים לכם הלוחמים ומאחלת לכם שתהיו איתנו עוד שנים רבות".

סגן שר החוץ, ח"כ זאב אלקין, ברך את הווטרנים וציין את רצף הימים מיום הזיכרון, יום העצמאות ויום הניצחון על גרמניה הנאצית.

"החיבור אינו מקרי", קבע אלקין, "הנאצים טענו כי היהודים גזע נחות ואינו יודע ללחום, ואילו אתם האנשים שנתתם את התשובה אתם אלה היהודים שלחמתם בנאצים. יום הניצחון הוכרז יום חג לאומי על פי חוק, חג בו כולם יוצאים לרחובות ומצדיעים לווטרנים, והדורות הבאים הם אלה שימשיכו את דרככם ויום זה לא ייעלם".

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, ברך את הווטרנים ובני משפחותיהם ואמר, "כלוחם אל לוחמים, אתם הייתם השראה ללוחמי צה"ל ואנו מכירים ומוקירים את פועלכם. יש לנו את הזכות הגדולה לעמוד ולהצדיע לכם ולומר תודה. אתם מסמלים את הניצחון על הנאצים ואנו נמשיך לספר את מורשתכם עוד שנים רבות".