הנגבי בגוש עציון
הנגבי בגוש עציוןגרשון אלינסון

חבר הכנסת צחי הנגבי (הליכוד ביתנו) סייר היום (חמישי) בגוש עציון יחד עם ראש המועצה האזורית גוש עציון דוידי פרל.

הנגבי ביקר ב'פינה החמה' בצומת הגוש שהוקמה לזכרם של צחי ששון וד"ר שמואל גיליס וכן פגש באלמנתו של ד"ר גיליס שסיפרה לו על פרויקט 'הפינה החמה', המשמש כמוקד מנוחה, אוכל ושתייה עבור החיילים המשרתים בגזרת גוש עציון.

משם המשיך הנגבי למצפור האלף בנווה דניאל, המצפור ממוקם בגובה אלף מטרים מעל פני הים וממנו ניתן לצפות לארבע רוחות השמים. לאחר מכן קיים ח"כ הנגבי ביקור בישוב הצעיר שדה בועז הסמוך לנווה דניאל. בשדה בועז מתגוררות כשלושים משפחות והישוב מוגדר מעורב ומשפחות רבות מבקשות לעבור ולהתגורר בו.

הסיור המשיך לבית המדרש הגבוה לנשים במגדל עוז ונפגש עם ראשת בית המדרש הרבנית אסתי רוזנברג. הנגבי שמע ממנה על סדר יומן של התלמידות במוסד, וכן על מסלולי ההתפתחות השונים אליהן פונות בוגרות בית המדרש, בין בצבא ובין בעולם האקדמיה.

בהמשך ביקרו ח"כ הנגבי וראש המועצה במכון צמ"ת. ח"כ הנגבי ביקר במרכז המבקרים החדש של המכון כשראש המכון הרב ישראל רוזן מציג בפניו את הפתרונות ההלכתיים שמפתחים חברי המכון כדי להתמודד עם סוגיות של טכנולוגיה והלכה.

המכון פיתח עזרי אבטחה המשמשים את זרועות הביטחון השונות במדינה ומציגים שלל דרכים ואפשרויות להתמודד עם הפיתוחים הטכנולוגיים האחרונים המצויים בשוק מבלי לפגום בקדושת שמירת השבת.

בכפר עציון צפה האורח בחיזיון המספר את סיפורה של ההתיישבות בגוש עציון מראשיתה, החל בשנות ה-20 של המאה הקודמת ועד לימינו, דרך העלייה לקרקע, הפרידה מהגוש בעקבות מלחמת העצמאות והשיבה אליו לאחר מלחמת ששת הימים.

הסיור הסתיים בחוות 'קשואלה' ביער גבעות, שם מתגוררות שתי משפחות במטרה לשמר את היער. המשפחות גרות ביער כבר שלוש שנים והמעבר אליו התבצע במטרה למנוע את תופעת הכריתות הרבות שביצעו ביער פלסטינים ובמשך שנים כרתו את רוב שטח היער.

"הביקור בגוש עציון היה משב רוח מרענן של ציונות", אמר ח''כ הנגבי. "יפה לראות כיצד גוש עציון ממשיך לשגשג ולהתפתח לאורך השנים. בגוש עציון יש ערכים, יש טבע ויש מורשת. אני עומד לרשות המועצה לסייע בכל דבר ובכל עת".

ראש המועצה דוידי פרל, הודה לח"כ הנגבי על הביקור וסיכם באומרו "שמחנו לארח את ח"כ צחי הנגבי. אנו מודים לו על הביקור ועל הזמן שהקדיש עבורנו. אנו מבטיחים לנצל את ההצעה שלו ואכן ניעזר בו בכל מה שאפשר על מנת להמשיך ולפתח את גוש עציון".