מלחמה ורצון, חולון.
מלחמה ורצון, חולון.אודי ציטיאט

עוד משחק איכותי בליגת העל בכדורסל הסתיים בשעות אלה, כשהמדורגת שביעית הפועל חולון אירחה באולמה הביתי את הפועל ירושלים שסיימה את העונה הסדירה במקום השני ובמרחק נגיעה מהמקום הראשון.

כבר במשחק הראשון בסדרת רבע הגמר בין שתי הקבוצות אפשר היה לראות שאין הבדלים גדולים ביכולת השחקנים של שתי הקבוצות, ויחסי הכוחות בין הקבוצות ללא הבדל מהותי.

אמנם ירושלים עם סגל שחקנים שעל הנייר הרבה יותר טוב מאלה של אלעד חסין וחולון, אבל בשלבים האלה מה שקובע הוא הרצון המלחמה והתשוקה - שלושת הדברים שלחולון יש ובשפע.

אם את המשחק הקודם ירושלים ניצחה הרבה בזכות יכולת גבוהה במאני טיים של יניב גרין ויותם הלפרין, הערב לא יכלה הקבוצה מהבירה לתצוגת הקהל הסגול צהוב המקומי. מה לא נאמר פורסם ונכתב אודות הקהל החולוני - באין ספור משחקים הם ליוו את הקבוצה המקומית, ולעיתים הרחיקו לכת בעימותים מול שופטים שחקנים ואפילו מאמנים יריבים אבל תמיד ידעו לעמוד מאחורי קבוצתם האהובה ולתמוך בה למרות הסגל הקצר וחסר הניסיון.

גם הערב, אוהדי חולון נתנו הצגת תכלית באולם הפחים הוותיק ויחד עם קבוצתם השכילו לנצח את המועמדת הטבעית לאליפות, לפחות בינתיים ירושלים עוד צריכה להוכיח את עצמה. 

בחולון כבר הודיעו כי אלעד חסין ימשיך לאמן את הקבוצה גם בעונה הבאה ולשני הזרים הבכירים של הקבוצה - ריינולדס וקנדי הוצעו חוזים גם לעונות הבאות. על פי המשחק הערב, בחולון יודעים מה הם עושים.

מהלך המשחק: 

האדומים מירושלים פתחו את המשחק בצורה קצת אנמית כשהזריקות מבחוץ לא נכנסו וריינולדס את קנדי להטו בדרך ליתרון 2-12 חולוני אחרי 3 דקות של כדורסל. גרינברג לקח פסק זמן והאדומים חזרו יותר אגרסיבים: אליהו וקיצ'ן דאגו לצמק את היתרון אבל שלומי הרוש נתן רבע ראשון נהדר וקבע 8-16 לחולון, 5 דקות במשחק. כניסתו של ברייסי רייט הריצה את אליהו והלפרין לסגור ריצת 0-8, כשרוב הנקודות מהקו, וסגרה את היתרון החולוני לחלוטין עד שיוויון 16-16, 2 וחצי דקות לסיום הרבע. קיצ'ן במתפרצת המשיך את הריצה ואליהו סיים אותה ב-0-16 וביתרון 18-24 לירושלים בסיום הרבע ההפכפך הזה, כשחולון נתקעת על 0 נקודות ב-6 דקות רצופות.

באוארס פתח את הרבע השני עם שלשה אבל דאנקן בשני מהלכים מתחת הסל קבע 21-28 לירושלים אחרי דקה וחצי. אלעד חסין וחניכיו לא הצליחו לחזור למשחק ונשענו על פעולות אישיות של רוזפלט ויזרעאלי כדי להוריד עד 27-33, 5 דקות להפסקה. 4 נקודות נוספות של רוזפלט סגרו עד 31-34 וגרינברג החליט לקחת עוד פסק זמן, 4 דקות לסיום המחצית הראשונה. חולון נשענה על האנרגיות של האוהדים הביתיים וקנדי עם 5 נקודות רצופות קבע שיוויון 36-36 ובסיום המחצית הראשונה שלשות של קיצ'ן וריינולדס קבעו שיווין 39-39.

חולון עלתה ליתרון עם שלשה של קנדי, יתרון ראשון מאז הפתיחה, והצהובים נראו טוב כשהנקודות נוספות של קנדי קבעו 43-47 לחולון אחרי 4 דקות. חוץ משלשה של הלפרין ירושלים לא קלעה סל שדה ב-5 הדקות הראשונות של הרבע השלישי ונראתה קצת כבויה. דאנקן עשה איירבול מעבר לקשת והרוש בחדירה מצוינת לסל קבע 43-50 לחולון בפתיחה טובה מאד של הרבע השלישי. עוד שלשה של הלפרין ועוד מהלך של 3 נקודות של דאנקן שמרו על משחק צמוד והחזירו את ירושלים לעניינים עם פיגור 49-52, 2 וחצי דקות לסיום הרבע השלישי אבל גרינברג נאלץ לראות את פראחובסקי נוטש עקב פציעה ולא חוזר עד הסיום. נקודות של דאנקן מהקו סגרו ריצת 2-10 של ירושלים והחזירו לה את היתרון אבל על הבאזר שלשה של ריינולדס מ-9 מטרים הורידו את הקבוצות בסיום הרבע ביתרון קטן של חולון, 53-55.

חולון המשיכה גם בתחילת הרבע הרביעי את המשחק הצמוד כשאסברי קבע מהקו 57-61 לחולון ומהצד השני דופרי ספג את העבירה הרביעית שלו. מי שהיה מצוין ברבע האחרון בירושלים היה שוב יניב גרין ששמר את האדומים במשחק בזמן הדקות הפחות טובות שלהם. 5 דקות לסיום חולון הוליכה 62-63 אבל איבדה כדור שהוביל גם לאיבוד היתרון ועבירה רביעית של קנדי. קיצ'ן ורייט נראו מאד מפוקסים לקראת הסיום ו-2 וחצי דקות לסיום רייט קבע 65-70 לאדומים עם 13 נקודות אישיות רק ברבע האחרון, ללא החטאה.

ריינולדס הגיב בשלשה אבל רייט לא עצר ו-2 דקות לסיום קבע 68-72 לירושלים. באוארס הגיב בעוד שלשה ומיד לאחר מכן גרין איבד כדור ונתן לחולון אפשרות להחזיר לעצמה את היתרון בזמן קריטי. חולון אכן עשתה זאת כשבידדה את ריינולדס על גרין והרכז של חולון במהלך של סל ועבירה קבע 72-74 לחולון, 50 שניות לסיום. גרינברג לקח פסק זמן והלך על רייט שסחט את העבירה החמישית מקנדי והקטין מהקו ל-73-74 עם קליעה אחת מוצלחת בלבד, 39 שניות לסיום. ריינולדס ורייט צלפו שניהם מהקו והשאירו את יתרון הנקודה על כנו 75-76. חולון יצאה להתקפה עם 36 שניות על השעון ומהלך קבוצתי אדיר נגמר עם צליפה לשלוש של הרוש שניצח את המשחק לחולון 75-79.

הצהובים של אלעד חסין משווים את הסדרה ל-1-1 ואולם הפחים יראה משחק נוסף לפחות.