לאונרדו פרקש
לאונרדו פרקשצילום: אור אלכסנברג, תנועת אור

לאונרדו פרקש, המולטי-מיליונר היהודי-צ'יליאני, הגיע לישראל אתמול (רביעי) ביוזמת תנועת אור לאירוע הכנסת ספר תורה שתרם לבית הכנסת במושב הצעיר באר מילכה שבמועצה האזורית רמת נגב.

זהו ספר התורה ה-18 שפרקש תרם בחודשים האחרונים.

עד לאחרונה, הוא היה מוכר בעיקר כפילנטרופ בארצו ובעולם, אך בחודשים האחרונים שמו מוזכר רבות דווקא במדורי התרבות והרכילות כשחקן קולנוע המצטלם בימים אלו יחד עם אנטוניו בנדרס, מרטין שין וכוכבים נוספים לסרט הצפוי לצאת לאקרנים בקיץ הקרוב.

בסרט, המספר את סיפורם של 33 הכורים הצ'יליאנים שנלכדו בקריסת מכרה למשך 69 ימים, ישחק פרקש בתפקיד עצמו - בעל המכרה שקרס, לצד בנדרס שישחק את מריו ספולבדה, הכורה הראשון ששבר את השתיקה והתפרסם בתקשורת העולמית כ"סופר מריו".

פרקש, שבשנותיו הראשונות התפרנס בעיקר כנגן קלידים שנדד בין הופעות ברחבי ארצות הברית, הפך בשנים האחרונות למולטי-מיליונר לאחר ששב לארצו, החל לנהל את העסק המשפחתי והביא אותו לשיאים חדשים. פרקש הוא בעל עסקים רבים, כשהמשמעותיים בהם הם המכרות בצ'ילה ובעבר אף התפרסם כמועמד לנשיאות המדינה.

שמוליק ריפמן, ראש המועצה האזורית רמת נגב, אמר כי "הכנסת ספר התורה לישוב באר מילכה היא ביטוי ציוני נפלא לאמונה ולקשר שבין העם היהודי ליישוב הנגב. אני מקווה שנוכל להמשיך ולשלב ידיים לחיזוק הציונות, היהדות וההתיישבות ברמת הנגב"

"לאונרדו הוא חבר ותיק של המשפחה", אמר אופיר פישר, סמנכ"ל תנועת אור להתיישבות בנגב ובגליל ובנו של הזמר דודו פישר, שהופיע לא מעט פעמים עם פרקש בימיו כנגן. "לאחרונה נוצר בינינו גם קשר מקצועי, מעבר לקשר החברי, ואני מקווה שפרקש ירחיב את התעניינותו בנגב".