אופיר אקוניס
אופיר אקוניסצילום: פלאש 90

סגן השר אופיר אקוניס (הליכוד ביתנו), תוקף היום (שישי) את דבריו של שליח ארה"ב למזרח התיכון, מרטין אינדיק, שהאשים כי "הבנייה הפרועה בהתנחלויות" היא שהכשילה את המשא ומתן המדיני.

"מצער שהשקר הפלסטיני משפיע גם על ידידים", אמר אקוניס, "אין שתי אמיתות - אלא רק אמת אחת: הפלסטינים הכשילו את המשא ומתן כשבחרו להתפייס עם החמאס וכשפנו חד-צדדית לאו''ם", טען.

"הרי לא היו התנחלויות עד שנת 1967", הזכיר סגן השר אקוניס, "למה אז לא הושיטו הפלסטינים יד לשלום?".

אינדיק האשים הלילה את ישראל בכישלון השיחות עם הפלסטינים וטען כי הבנייה ביהודה ושומרון "חיבלה" במשא ומתן. במסיבת עיתונאים שערך במכון מחקר למזרח התיכון בוושינגטון, אמר אינדיק "אני יכול להגיד שלבנייה בהתנחלויות הייתה השפעה שלילית והייתה כוונה שיהיה לזה אפקט שלילי".

"תומכי הבנייה בהתנחלויות הם מתנגדי המשא ומתן, למרות שהם יושבים בממשלה שהתחייבה למשא-ומתן", אמר אינדיק תוך שהוא רומז לשרי מפלגת הבית היהודי. "ההתנחלויות יכולות לפגוע פגיעה אנושה בישראל, ולהוביל אותה למצב בלתי הפיך של מדינה דו-לאומית", איים שליח ארה"ב למזרח התיכון.

לדברי אינדיק, "הבנייה הפרועה בהתנחלויות" פוגעת באמון של הפלסטינים במשא ומתן. הוא ציין סיבה נוספת לכישלון המשא ומתן ואמר כי "המנהיגים הישראלים והפלסטינים לא היו מוכנים לבצע פשרות 'מכאיבות' הדרושות לשלום".