ציפי לבני
ציפי לבניצילום: פלאש 90

ח"כ דוד צור ממפלגת "התנועה" תומך בחוק למניעת שחרור מחבלים רוצחים בניגוד לעמדת יו"ר מפלגתו שרת המשפטים ציפי לבני. 

"הצעת החוק בעניין מאסר עולם ללא אפשרות חנינה נועדה ליתן סמכות לבית המשפט ומדרגה נוספת מעל למאסר עולם ומתחת לגזר דין מוות שאינו קיים כיום, במקרים מיוחדים. כדוגמת יגאל עמיר, רוצחי משפחות פוגל ורוצח הילדה רוז פיזם".

"יש בכך משום עשיית צדק ולא רק משפט", כתב צור בעמוד הפייסבוק שלו. "סברתי בעבר וגם כיום כי נושא שחרור הרוצחים כתנאי לניהול משא ומתן אינו מוסרי ואינו מועיל. בעיניי הפסקת הבניה בהתנחלויות שמחוץ לגושי ההתיישבות נכונה יותר".

סגן שר החינוך, אבי וורצמן (הבית היהודי), קרא לשרי הממשלה לתמוך בהצעת החוק שתעלה ביום ראשון לדיון בוועדת השרים לחקיקה.

"אני מציע לשרה לבני ללמוד מניסיונו של חברה לסיעה ח''כ דוד צור, שפיקד על הימ"מ וחתום על ההצעה, ולהבין כי מדובר במהלך מוסרי וראוי", אמר וורצמן.

סגן השר הוסיף כי "על כל שרי הממשלה לתמוך ולהבין כי שחרור מחבלים מעודד את הטרור ומפקיר את דמם של אזרחי ישראל"

יו"ר סיעת הבית היהודי, ח''כ איילת שקד, שמובילה את הצעת החוק, אומרת כי "רוצחים מתועבים צריכים לשבת כל חייהם מאחורי סורג ובריח ומדינה שוחרת חיים צריכה לדאוג לכך. אני בטוחה שכל שרי הממשלה יתמכו בחוק הזה, חוק שקיים גם בארה"ב ובאנגליה".

על פי ההצעה, עליה חתום גם יו"ר הקואליציה ח''כ יריב לוין (הליכוד ביתנו), בהכרעת דינו של מי שנדון למאסר עולם רשאי בית־המשפט לקבוע כי מטעמים מיוחדים שיירשמו לא יוכל נשיא המדינה לחון או להקל בעונשו של הרוצח.

"בשנים האחרונות שיחררה מדינת ישראל מספר רב של מחבלים, ונוצר מצב אבסורדי שבו מחבלים שביצעו מעשי רצח, כחלק ממאבקם במדינת ישראל, משתחררים זמן ארוך לפני סיום ריצוי עונשם", נכתב בהסבר להצעה. "עובדה זו מהווה כשל מוסרי שיש בו משום זילות בחומרת מעשיהם של המחבלים ובסמכותה של מערכת המשפט בישראל".