היקמן. הנהיג את מכבי
היקמן. הנהיג את מכביעודד קרני

נגמר עוד לפני שהתחיל.

מכבי אלקטרה תל אביב אירחה אמש (מוצאי שבת) את גלבוע גליל בביתה, במשחק שפתח את משחקי השלב השלישי ברבע גמר הפלייאוף.

לאחר שבמשחק מספר שתיים בין שתי הקבוצות הפסידה מכבי לגלבוע שהציגה שוב משחק גדול בזכותו של עמית שמחון שקלע 20 נקודות, הגיעה מכבי עם מטרה אחת - לנצח בהיכל נוקיה ולבוא ביום שני בחזרה לצפון ולנצח גם שם ולתקן את ההפסד מהמשחק השני.

אגב, ההפסד של הצהובים במשחק הקודם היה היסטורי ביותר שכן זהו היה ההפסד הראשון במשחק רשמי עבור הצהובים באולם הכדורסל שבגן נר, זהו גם היה ההפסד הראשון של דיוויד בלאט כמאמן מכבי תל אביב במשחק שהוא חלק מסדרת פלייאוף, בכל הפעמים הקודמות שבלאט הגיע עם קבוצתו לשלב הפלייאוף זה נגמר ב"סוויפ" - שלוש ניצחונות ואפס הפסדים.

מכבי אמנם הגיעה אמש למשחק עם רצון להוכיח כי ההפסד במשחק הקודם היה מקרי לחלוטין, אבל עם עוד מטרה אחת נסתרת - לא לספוג הפסד שני ברציפות בפלייאוף ובכך לשבור את השיא של הקבוצה שלא הפסידה מעולם שני משחקי פלייאוף רצופים.

דווקא גלבוע פתחה טוב את המשחק כשהמשיכה לחגוג בצבע באדיבותו של אנדראה ז'יז'יץ שפתח בחמישיה אצל הצהובים. בלאט ראה את החור בהגנה והוציא את הקרואטי הכושל, ברגע זה השתלט ריקי היקמן על המשחק ופתח מבערים יחד עם דייויד בלו וגיא פניני. היקמן ופניני סיימו את המחצית עם 20 ו-14 נקודות בהתאמה, ומכבי הובילו כבר 31:56, תוצאה שגלבוע לא יכולה לחזור ממנה לעולם, בטח שלא במשחק אמש.

כעת נשאר לצהובים מתל אביב לחזור כבר ביום שני הקרוב לגן נר שם ינסו לסגור את הסיפור מול גלבוע גליל ולעלות לפיינל פור הליגה הישראלית. כדי לא להסתבך עם הכנה לקויה לקראת הפיינל פור האירופי שיתקיים בשישי הקרוב, במכבי יהיו חייבים ניצחון על גלבוע באולמה הביתי. רק לאחר ניצחון על גלבוע במשחק הרביעי יוכלו במכבי להתרכז לקראת המפגש בחצי גמר הפיינל פור האירופי שבמילאנו מול צסק"א מוסקבה.