מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומי
מנכ"ל מנהלת השירות האזרחי-לאומייח"צ

אירוע ההצדעה השנתי למתנדבי השירות הלאומי-אזרחי נערך היום (ראשון) בהר הרצל בירושלים.

האירוע התקיים זו השנה הרביעית ברציפות ביוזמת רשות השירות הלאומי-אזרחי ובשיתוף המועצה הציבורית להנצחת הרצל במשרד ראש הממשלה.

במסגרת האירוע חולקו תעודות הוקרה ל-8 מתנדבים אשר הצטיינו במהלך שירותם, ביניהם: שרה דסאוור, ילידת אוסטרליה, עלתה לארץ לבדה, כשהמטרה המרכזית שמובילה אותה היא לעשות שירות משמעותי בארץ. שרה מתנדבת בגן ילדים עם מוגבלויות והפכה בתוך זמן קצר להיות חלק בלתי נפרד מצוות הגן לכל דבר ועניין. הילדים נקשרו אליה מאוד, ומתקשים לתפקד בלעדיה.

מצטיינת נוספת, ממגזר המיעוטים, הינה מנאר חלאילה שמתנדבת בבי"ס יסודי אבן סינא בסח'נין, בפרויקט צמצום פער דיגיטלי. חרף ההתנגדות החריפה להתנדבות לשירות הלאומי-אזרחי במגזר הערבי בכלל ובסח'נין בפרט, מנאר בחרה להתנדב מתוך אמונה ושליחות שהיא חייבת לתרום את חלקה לקהילה ולחברה. מנאר מתנדבת בכיתות של תלמידים שהינם בעלי צרכים מיוחדים המשולבים בחינוך הפורמאלי, שם היא עוזרת לתלמידים לגשר ולצמצם את הפערים החינוכיים והחברתיים.

מצדיעים לשירות הלאומי

מצטיין מהמגזר החרדי- חיים יעקב: מתנדב בפרויקט ייחודי "והדרת" של המשרד לאזרחים וותיקים. חיים ניחן בחיבור ובקשר מיוחד עם הקשישים אותם הוא מלווה. הוא עוסק בליווי וניוד הקשישים בביתם ובמועדון הקשישים בעיר אשדוד, מארח להם חברה ומפיג את הבדידות בה חלקם מצויים. חיים זמין בכל עת לעזרתם של הקשישים, ולא אחת בני המשפחות נעזרים בו גם שלא במסגרת השעות בהם הוא מתנדב, ותמיד הוא עושה זאת בחפץ לב.

פסקל ברקוביץ

באירוע ההצדעה בהר הרצל כיבדו בנוכחותם יו"ר המועצה הציבורית לרשות – אלוף במיל' דוד עברי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי שר-שלום ג'רבי, ראש המחלקה לפעילות בתפוצות בהסתדרות הציונית העולמית, גוסטי יהושע ברוורמן, יו"ר המועצה הציבורית להנצחת זכרו של הרצל במשרד רה"מ, פרופ' אריאל פלדשטיין, מנכ"לי הגופים המוכרים בשירות הלאומי ואישי ציבור נוספים.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי אמר כי "מדינת ישראל חייבת תודה גדולה למתנדבים שבחרו לשרת ולתרום לקהילה ולחברה במסירות אין קץ. לפני ארבע שנים יזמנו את יום ההצדעה השנתי למתנדבים, והשבוע אנו חונכים מסורת חדשה: שבוע הוקרה שלם לכל המגזרים בשירות. אני מבקש להודות לח"כ אורי אורבך, השר הממונה על הרשות, על הסיוע והליווי הרב שהוא מגיש לנו לאורך כל הדרך".

צילום: ששון תירם