השלב הבא - מוות למחבלים

שר התחבורה ישראל כ"ץ מתייחס בראיון לערוץ 7 להצעת החוק שאושרה היום (ראשון) בוועדת השרים לחקיקה, ונועדה למנוע שחרור מחבלים רוצחים.

''מדובר בחוק צודק ומרתיע שימנע מישראל להיגרר למקרים של סחטנות וכניעה בעת משא ומתן, וישים סוף לשחרור המחבלים הרוצחים", קובע השר כץ.

הצעת החוק אושרה לפני הצהריים ברוב של 7 תומכים, השרים אורי אורבך ואורי אריאל מהבית היהודי, השרים גדעון סער, גלעד ארדן ולימור ליבנת מהליכוד והשרים יאיר שמיר וסופה לנדבר מישראל ביתנו. ההצעה קובעת, כי שופט יוכל לקבוע בשעת גזירת דינו של רוצח, כי לא ניתן יהיה לחון אותו במסגרת עסקה מדינית.

שר התחבורה אומר כי הוא אינו מבין את התנגדותם לחוק של השרים ציפי לבני ויאיר לפיד. ''הגישה שלהם לא נכונה והגיע הזמן לסלק את המשוואה של שחרור מחבלים רוצחים תמורת משא ומתן.

''בעבר, שחרור מחבלים עמד מול פדיון שבויים ועמדה בפנינו שאלה ערכית ועמוקה", מזכיר כ''ץ. ''התנגדתי תמיד לשחרור מחבלים למעט השחרור של גלעד שליט. עכשיו מבקשים לשחרר מחבלים תמורת המשך משא ומתן ולשלם ברוצחי יהודים וכבר עכשיו דורשים את השחרור של המחבל ברגותי".

כאן המקום להזכיר כי כ''ץ כבר שילם מחיר פוליטי בעבר על שהצביע נגד החלטת הממשלה לשחרר מחבלים והמילה "תשתיות" הורדה מתיאור תפקידו.

לדברי השר כץ, אומה חייבת לעמוד על עקרונותיה הערכיים, והצעת החוק הזו שמובילה ח''כ איילת שקד מהבית היהודי, הינה חלק מהעמידה על עקרונות העם.

"אחרי רצח משפחת פוגל אני תמכתי בעונש מוות למחבלים ולצערי לא הצלחתי בינתיים", מוסיף השר ישראל כ''ץ. "לדעתי בעקבות החוק שעבר היום חייבים לקדם את מתן האפשרות והסמכות לבתי הדין הצבאיים לגזור עונש מוות על מחבלים רוצחים שייצר ויחזיר את ההרתעה למדינת ישראל".