"גראונד זירו" בתל אביב

תערוכת אסון התאומים, "גראונד זירו 360", נפתחה אמש (ראשון) במרכז רבין בתל אביב.

בטקס פתיחת התערוכה נשאו דברים יו"ר מרכז רבין, דליה רבין, מפכ"ל משטרת ניו-יורק, וויליאם ברטון, מפכ"ל המשטרה, יוחנן דנינו, נציב שירותי הכיבוי וההצלה, שחר איילון, וויליאם גראנט מהשגרירות האמריקאית, נציג משפחות הנספים הישראלים, דב שפי ונציגי משפחות הנספים מניו-יורק.

בתערוכה, שהוצגה עד כה בארה"ב ובאירלנד, ביקרו כחצי מיליון איש והיא תהיה פתוחה לקהל הרחב, ללא תשלום, בחודש הקרוב. בתערוכה מוצגים פרופילים אישיים של אנשי כוחות הביטחון וההצלה האמריקאים שנספו באסון, חפצים אישיים שנשתמרו, שרידים מן הבניינים ותמונות ייחודיות הממחישות את האסון.

יו"ר מרכז רבין, דליה רבין, ציינה בדבריה כי מרכז רבין הוא המקום המתאים ביותר להצגת תערוכה העוסקת בהנצחת קורבנות טרור. מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו ציין את הקשר בין אסון התאומים לרצח רבין ואמר כי הלקח הוא שאסור להרים ידיים בפני הטרור. דנינו הוסיף כי בין ישראל לארה"ב מתקיימים יחסים מצוינים ושיתוף פעולה ביטחוני הדוק.

מפכ"ל משטרת ניו-יורק, וויליאם ברטון, הדגיש את הקשר בין הטרור שהיכה באומה האמריקאית לבין פעולות הטרור המכוונות נגד העם היהודי. "נעשה הכל להבטיח כי לעולם לא עוד", אמר ברטון.

נציג משפחות הנספים הישראלים, דב שפי, ציין בדבריו כי באסון התאומים נספו כ-600 יהודים, מתוכם חמישה ישראלים: חגי שפי, ליאון ליבור, דניאל לוין, אלונה אברהם ושי לוינהר - שהותיר אחריו תינוקת בת שישה שבועות.