"פורום דרום" של הבית היהודי הושק אמש (ראשון) בקרית גת. בפורום חברים חברי מועצות עיר, חברי מרכז ופעילים מרכזיים בדרום והם דנים בנושאים הרלוונטיים לאזור.

בישיבה השתתפו גם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי, מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, מנהל מחוז דרום, מיכאל סימן טוב, שהיה מיוזמי הפורום, חברי מועצות קרית מלאכי (שמעון חזן), אופקים (משה אוחיון), קרית גת (אילן חזן) ועוד.

הפורום מצטרף לפורומים שהמפלגה הקימה בחודשים האחרונים כמו מטה חילוני, פורום נשים, תאי סטודנטים "ישראלים", פורום ראשי סניפים, פורום יש"ע, פורום 120 ועוד.

חברי הפורום קראו לבצע התאמות בתכנית מע"מ 0% של שר האוצר יאיר לפיד שיתנו מענה גם לפריפריה. "התכנית לא רק שלא תסייע לפריפריה, היא תפגע בה ותביא לכך שמשפחות יעדיפו לרכוש את ביתם במרכז מכיוון שמחיר ההנחה שם הוא גבוה הרבה יותר", אמר מ"מ ראש עיריית קרית מלאכי, שמעון חזן.

סלומינסקי הודיע כי כפי שהעביר את חוק הריכוזיות ונלחם במונופולים בהצלחה הוא מתכוון לעשות זאת גם בתחום הדיור. "הבית היהודי נמצא כיום בלב קבלת ההחלטות בכלכלה הישראלית. אנו עושים ונעשה הכל כדי שההחלטות יהיו צודקות יותר, מוסריות יותר וציונות יותר. זה בעצם תורת הציונות הדתית".

מנכ"ל המפלגה, ניר אורבך ביקש מאנשי הפורום לכתוב נייר עבודה רעיוני ומעשי שיהווה בסיס לפעילות החברתית של המפלגה. "אני רואה בפורום הזה גורם חיוני וחושב להצלחת המפלגה", הדגיש.

ואילו מיכאל סימן טוב אמר כי, "אנחנו מתכוונים למצב ולמסד את הפורום כפורום מרכזי ומוביל במפלגה. מטרתנו להעלות את הנושא החברתי על סדר היום במפלגה ולהציע הצעות אופרטיביות. בנוסף, נרצה לסייע לנציגים המוניציפאליים של המפלגה ברחבי הדרום בתוכניות רוחב שמותאמות לפריפריה הדרומית".