פרויקט היסטורי
פרויקט היסטורימרכז ישיבות ואולפנות בני עקיבא

לפעמים אנחנו שוכחים, שרק לפני דור אחד או שניים המשפחה שלנו עשתה עלייה לארץ ישראל והיתה צריכה להתרגל לתרבות שונה, לאוויר החם, לסכסוך הישראלי- פלשתינאי, לתפוזים ולסברס הקוצני.

באולפנת בני עקיבא 'רעות' בפתח תקוה, הכינו בנות כיתה י' פרויקט שסוקר את העלייה אותה חוו ההורים שלהם, הסבים, הסבתות או לפעמים האחים עצמם, כל זאת כחלק מלימודי העלייות בשיעור היסטוריה.

הבנות הציגו את הפרויקטים בפני המשפחות, צוות ההנהלה והפיקוח, וגם הכינו יומן אישי בו חשפו את רגשותיהם לאורך התהליך.

"בשבועות האחרונים הבנות עברו תהליך מעניין, כל בת ראיינה את בני משפחתה בנוגע לעלייה המשפחתית אותה חוו, לחלק מהתלמידות לא היה שיח עמוק עם בני המשפחה עד להכנת הפרויקט ועצם השיח סביב הנושא חשף בפניהן עולם שלם שלא ידעו שקיים, פתאום נוצרה הערכה מצדם כלפי בני המשפחה שעברו עלייה", כך מספרת מנהלת אולפנת רעות, שושנה סלומון.

"יש לנו באולפנה מקבץ גלויות, יש לנו בנות מאוסטרליה, הודו, פרו, אתיופיה, ארצות הברית ואירופה. לאורך התהליך כתבו הבנות יומן אישי בו ביטאו את הרגשות שלהן לאחר כל שיחה או גילוי על העלייה הפרטית של המשפחה. היה כאן תהליך רגשי לצד תהליך לימודי, הבנות הכינו את הפרויקט כחלק מלימודי ההיסטוריה על העלייות השונות לארץ ישראל, חיברנו את ההיסטוריה למסע האישי שלהם, נתנו להם כלים לימודיים בהדרכת החינוך הדמוקרטי בכפוף לחומר הלימודים והם עברו תהליך לימודי משמעותי".