גם חרדים רוצים לעבוד
גם חרדים רוצים לעבודאילוסטרציה. פלאש 90

ועידת ההייטק השנייה למגזר החרדי נערכת היום (שני) במתחם JVP שבירושלים.

המדען הראשי במשרד הכלכלה, אבי חסון, הציג במהלך הכנס שתי תכניות חדשות לשילוב יזמי הייטק חרדיים בתעשיית ההייטק הישראלית, הכוללות ליווי צמוד של יועצי המדען הראשי במשרד הכלכלה וכן מימון של 85% מהתקציב הנדרש למימון המיזמים החדשניים שיאושרו ע"י הצוותים המקצועיים בלשכת המדען הראשי.

האירוע, ביוזמת פורום ההייטק החרדי מתקיים בשיתוף המדען הראשי במשרד הכלכלה, עיריית ירושלים, מתחם החממות JVP וגופים נוספים.

"בקרב הציבור החרדי יש הון אנושי מעולה - אנו רואים חשיבות כלכלית רבה ברתימת ההון האנושי הזה ושילובו בתעשיית הידע בפרט והתעשייה ככלל", אמר חסון.

לדבריו, יש מגוון גופים וגורמים שונים לרבות במשרד הכלכלה, האמונים על סיוע לתעשייה ולעסקים, לעובדים, ליצואנים וליזמים. "התפקיד שלנו בלשכת המדען הראשי הוא לקדם יזמות טכנולוגית", אמר חסון.

"היום אנו מכריזים על שתי תכניות חדשות ומשמעותיות מאד שיושקו בשבועות הקרובים. אנו רוצים יותר אנשים שיצליחו וישפיעו, לא רק על עתידם אלא על כלכלת ישראל ועל עתיד המחקר והידע. התכנית הראשונה מעניקה ליזמים חרדים 200 שעות יעוץ ומאפשרת להם לשבת עם היועצים של לשכת המדען הראשי ולנתח את הפוטנציאל של אותו מיזם.

"התכנית השנייה תאפשר ליזמים מהמגזר החרדי לקבל עד 85 אחוזים מהתקציב הנדרש למימון המיזם. המימון שאנו מעניקים מאפשר ליזמים לזכות במימון מבלי לוותר על המניות במיזם. הטבה נוספת שכלולה בתכנית זו, היא היכולת לקבל מהמדען הראשי את האישור טרם השגת המימון המשלים. הדבר יאפשר לכם לבוא אל קרנות הון סיכון ומשקיעים ולומר להם שאת רב המימון כבר השגתם", סיפר.

המדען הראשי הדגיש כי "תכניות אלו תואמות את התכניות והיעדים של שר הכלכלה נפתלי בנט ולשכת המדען הראשי במשרד הכלכלה ונועדו לעודד את היזמות החרדית בתחום ההייטק. יש כאן מאמץ שחשוב וכדאי לעשות. מיצוי הפוטנציאל הטמון בציבור החרדי יטיב, לא רק עם הכלכלה הישראלית, אלא עם החברה הישראלית כולה".